پویا با اعلام اینکه پیش از این، حدود 40 درصد از بودجه شهرداری صرف امور عمرانی و 60درصد صرف هزینه های جاری می شد که با مدیریت این موضوع، بودجه عمرانی شهرداری نکا با 18درصد افزایش به 58 درصد کل بودجه رسید

 

 

به گزارش شرق پرس ( شرق مازندران) رئیس شورای اسلامی شهر نکا از افزایش ۱۸ درصدی بودجه عمرانی این شهر خبر داد و گفت: طبق بودجه سال اینده ، ۱۴۵ میلیارد ریال برای برنامه های عمرانی شهر نکا هزینه می شود.

 حسین پویا، در نشست خبری با اصحاب رسانه در دفتر شورای اسلامی شهر نکا، جلوگیری از برخی از هزینه های غیر ضروری را دلیل افزایش خدمات عمرانی شهرداری نکا در سال آینده اعلام کرد.

وی اظهار کرد: بودجه شهرداری نکا در سال ۹۶ براساس بررسی های انجام شده ۲۵۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که از این مقدار ۱۴۵ میلیارد بودجه عمرانی و ۱۰۵ میلیارد ریال بودجه جاری است.

پویا با اعلام اینکه پیش از این، حدود ۴۰ درصد از بودجه شهرداری صرف امور عمرانی و ۶۰درصد صرف هزینه های جاری می شد که با مدیریت این موضوع، بودجه عمرانی شهرداری نکا با ۱۸درصد افزایش به ۵۸ درصد کل بودجه رسید و از هزینه های جاری ۱۸ درصد کاسته شد.

این مسؤول در ادامه نبود کشتارگاه را از مشکلات عمده این شهر دانست و گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده، برای احیای مجوز لغو شده کشتارگاه نکا اقدام کرده ایم تا بتوانیم کشتارگاهی در مقیاس شهرستان نکا دایر کنیم تا شاهد ذبح بهداشتی باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر نکا با اشاره به بحث زباله این شهر ادامه داد: روزانه حدود ۶۰ تن زباله در نکا جمع آوری می شود که این زباله ها به کمپوست بهشهر منتقل می شود.

پویا ، تثبیت حاکمیت روح قانون در شورای اسلامی نکا و تلاش برای رفع مشکلات مردم، انتخاب شهردار با تجربه و بومی، تلاش برای رفع ترافیک شهر نکا با در دستور کار قرار دادن احداث پل ۳۰ متری، پیشرفت ۹۰ درصدی سد لاستیکی و توجه به ساماندهی دستفروشان را از دیگر اقدامات انجام شده ذکر کرد.

به گزارش ایرنا, شهر نکا با بیش از ۵۰هزار نفر جمعیت در شرق استان مازندران و در مسیر جاده بین المللی تهران – مشهد واقع شده و شورای اسلامی آن ۹ نفر عضو دارد.