محمد قربانی در جمع مسئولان شهرستان و مردم شهر سورک در مسجد جامع سورک با تاکید بر ضرورت ارتقای نرخ رشد جمعیت و باروری در جامعه اظهار کرد: نرخ رشد جمعیت در شرایط فعلی1/7 درصد است که نرخ مطلوبی محسوب نمی‎شود.

ghorbani- behdasht5

 

به گزارش شرق پرس, رئیس شبکه بهداشت میاندورود انتقال پایگاه بهداشتی شهری به داخل مجتمع، فعال‎سازی شیفت عصر آزمایشگاه برای انجام آزمایش‌های اورژانس و افزایش کادر کلینیک ویژه تخصصی را از اقدامات مهم برای مجتمع سلامت این شهرستان اعلام کرد

 

 

محمد قربانی  در جمع مسئولان شهرستان و مردم شهر سورک در مسجد جامع سورک با تاکید بر ضرورت ارتقای نرخ رشد جمعیت و باروری در جامعه اظهار کرد: نرخ رشد جمعیت در شرایط فعلی۱/۷ درصد است که نرخ مطلوبی محسوب نمی‎شود.

 

وی با بیان اینکه افراط و تفریط همیشه و در هر کاری ناپسند است،روند فعلی رشد جمعیت در جامعه را منتهی به کاهش جمعیت و آن را روندی نامطلوب و نیازمند اصلاح دانست و افزود: کاهش جمعیت ملی، کاهش نیروی کار، سالمندی جمعیت جامعه و به مخاطره افتادن سلامت روان کشور را از چالش‎ها و نتایج ناگوار کاهش میزان فرزندآوری عنوان کرد.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان میاندورود با تاکید بر ضرورت توجه به اصل اعتدال در امور و دوری از افراط و تفریط خاطرنشان کرد: هدف از سیاست‎های جدید در حوزه افزایش فرزندآوری در جامعه بازگشتن به خانواده‎های پرجمعیت دهه‎های گذشته نیست، اما سیاست مورد نظر تعادل جمعیتی با توجه به نامناسب بودن شرایط فعلی نرخ رشد باروری در جامعه است.

 

این مسئول با اشاره به اینکه ما جامعه‌‏ای فعال، پویا و متعادل می‎خواهیم و جامعه هدف زوجین بدون فرزند یا تک‌فرزند هستند، گفت: برای حل این مشکل چند علتی باید با برنامه‌ریزی مناسب گام برداشت و در حالی که سهم وزارت بهداشت در تحقق آن ۲۰ درصد است که در این زمینه ضرورت پای کار آمدن دیگر سازمان‎ها و نهادها به خوبی مشخص شده است.

 

قربانی شعار روز جهانی بهداشت در سال‌جاری را «ایمنی غذا از مزرعه تا بشقاب» اعلام و اظهار کرد: شعار هفته سلامت از اول تا هفتم اردیبهشت‌ماه سال‌جاری «عزم ملی برای دسترسی عادلانه به خدمات سلامت» است و هدف از نام‌گذاری این است که دستگاه‎های دولتی و غیردولتی با مسئولیت‎های اجتماعی خود برای ارتقای عادلانه سلامت تلاش کنند.

 

این مسئول آشنا کردن مردم با نقش خود در ارتقای عادلانه سلامت را یکی دیگر از اهداف دستگاه بهداشت و درمان در هفته سلامت امسال دانست و افزود: سالانه ۲ میلیون نفر در جهان براثر استفاده از مواد غذایی ناسالم جان خود را از دست می‎دهند که بیشتر آنها را کودکان تشکیل می‎دهند.

 

وی تاکید کرد: ایمنی غذا یک مسئولیت مشترک است که تمام زنجیره‎های غذایی شامل کشاورزان و تولیدکنندگان تا عوامل حمل‌ونقل، فروشندگان و مصرف‌کنندگان را در برمی‎گیرد و هدف‎ها از پیگیری این موضوع‌ها افزایش حساسیت جامعه در مورد اهمیت سلامتی و ارتقای آگاهی عمومی در زمینه شیوه زندگی سالم یعنی همان سبک زندگی اسلامی است.

 

رئیس شبکه بهداشت شهرستان میاندورود برنامه‎های هفته سلامت در میاندورود را برپایی نمایشگاه سلامت در زمینه غربال‌گری، پیاده‎روی همگانی با اهدای جوایز به شرکت‌کنندگان، نصب تراکت‎های آموزشی در زمینه سلامت در سطح معابر مهم شهرستان، ارسال پیامک‎های سلامت به مردم، برپایی زنگ سلامت در مدارس، عیادت از بیماران و جانبازان، کمک به بیماران بی‎بضاعت، درج شعار هفته سلامت در قبوض آب، برق و گاز و تلفن همچنین افتتاح پروژه‎های هفته سلامت عنوان کرد.

 

وی در پایان آخرین اقدامات رفاهی و خدماتی در مجتمع سلامت این شهرستان را افتتاح مرکز هاری در هفته سلامت، انتقال پایگاه بهداشتی شهری به داخل مجتمع، فعال‎سازی شیفت عصر آزمایشگاه برای انجام آزمایش‌های اورژانس و افزایش کادر کلینیک ویژه تخصصی اعلام کرد و افزود: مجموعه این خدمات نیازمند اطلاع‌رسانی محیطی و مردمی است که نصب بنرهایی با این هدف در دستور کار همکاران قرار گرفته است.