براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی روزهای یک‌شنبه 25 و دوشنبه 26 مرداد ماه امسال به‌دلیل استقرار الگوی تابستانه شاهد افزایش کم‌سابقه دمای هوا در برخی مناطق مازندران خواهیم بود.

افزایش کم سابقه دمای مازندران طی امروز و فردا

 

 

 

به گزارش شرق پرس احمد اسدی امروز در گفت‌وگو با  فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی روزهای یک‌شنبه ۲۵ و دوشنبه ۲۶ مرداد ماه امسال به‌دلیل استقرار الگوی تابستانه و شکل‌گیری جریانات گرم جنوبی بر روی سواحل جنوبی دریای خزر شاهد افزایش کم‌سابقه دمای هوا در برخی مناطق استان باشیم و وزش باد گرم نیز در برخی مناطق استان دور از انتظار نیست.

 

 

وی اضافه کرد: بر این اساس گل‌خانه‌داران نسبت به کنترل دما، هوادهی و تهویه مناسب اقدام کنند.

 

 

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی مازندران افزود: همچنین در مرغ‌داری‌ها و دامداری‌ها تمهیدات لازم برای جلوگیری از استرس گرمایی فراهم شود.

 

 

اسدی یادآور شد: کشاورزان پس از برداشت مزارع برنج از آتش زدن کاه و کلش در مزارع به‌شدت پرهیز کنند.

 

 

وی با بیان اینکه برای روز سه‌شنبه ۲۷ مرداد ماه امسال انتظار می‌رود کمی از گرمای هوا کاشته شود، گفت: پیش‌بینی ما این است در برخی مناطق استان شاهد افزایش ابر باشیم.

 

 

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اعلام اینکه برای روزهای چهارشنبه آسمان مازندران عمدتاً صاف تا نیمه‌ابری است، اظهار کرد: شب پنج‌شنبه ۲۹ و جمعه ۳۰ مرداد ماه امسال با نفوذ سامانه پرفشار و شکل‌گیری جریانات مرطوب دریا به خشکی شرایط برای ابرناکی مهیا شده که به‌ویژه در روز جمعه همراه با وزش باد و بارش پراکنده در سطح استان است.

 

 

اسدی در پایان گفت: وضعیت دریای مازندران برای امرو با موج کوتاه و برای روز دوشنبه ۲۶ مرداد ماه امسال با افزایش موج همراه است.