دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؛ از کشته شدن حیوانات با گاز Co در برخی کشتارگاه‌ها خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه مشاهده شده که در برخی کشتارگاه‌ها به حیوان گاز دی اکسید کربن تزریق می‌کنند و با حالت خفگی، حیوان را سر می‌برند که از لحاظ علمی این اقدام باعث می‌شود تا گاز Co به هموگلوبین بدن بچسبد و یک رنگ صورتی مانند به رنگ گوشت ایجاد شود که برای بدن مضر است.

افشای ذبح غیر شرعی در برخی از کشتارگاهها با گاز co

 

 

به گزارش شرق پرس یک متخصص آسیب‌شناسی سلولی از ذبح غیرشرعی حیوانات با الکتریسیته و گاز Co در برخی کشتارگاه‌ها پرده برداشت.
 
 

حسن اکبری درباره تولید گوشت تقلبی در بازار اظهار داشت: متاسفانه به دلیل گران بودن گوشت قرمز نسبت به گوشت مرغ، تعدادی افراد سودجو اقدام به رنگ کردن گوشت مرغ می‌کنند و آن را به جای گوشت قرمز می‌فروشند و از لحاظ علمی ثابت شده است که وجود چنین رنگ‌های مصنوعی به شدت برای سلول‌های بدن مضر و عاملی برای بروز سرطان‌ها،‌ ام اس و بیماری‌های خود ایمنی هستند.

 

وی ادامه داد: جای تاسف دارد که در کشور ما، در برخی کشتارگاه‌های صنعتی، اقداماتی برای ذبح حیوانات به کار گرفته می‌شود که نه تنها مورد تایید شرع نیست بلکه به شدت برای بدن انسان بیماری‌زا است.

 

یک متخصص آسیب‌شناسی سلولی ضربه زدن به سر حیوان هنگام ذبح کردن را بسیار اشتباه دانست و افزود: هنگامی که به سر حیوان ضربه وارد می‌شود، هورمون‌هایی ترشح می‌شود که به شدت برای بدن مصرف کننده مضر است.

 

اکبری افزود: برای کشتن حیوان برخی افراد از وسایل الکتریسیته استفاده می‌کنند و با بی‌حس کردن حیوان را ذبح می‌کنند در حالی که دستور شرع بریدن زیر گلوی حیوان است که از لحاظ علمی ثابت شده است که این کار باعث می‌شود تا استرس کمتری به حیوان وارد شود.

 

کشته شدن حیوانات با گاز Co در برخی کشتارگاه‌ها

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؛ از کشته شدن حیوانات با گاز Co در برخی کشتارگاه‌ها خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه مشاهده شده که در برخی کشتارگاه‌ها به حیوان گاز دی اکسید کربن تزریق می‌کنند و با حالت خفگی، حیوان را سر می‌برند که از لحاظ علمی این اقدام باعث می‌شود تا گاز Co به هموگلوبین بدن بچسبد و یک رنگ صورتی مانند به رنگ گوشت ایجاد شود که برای بدن مضر است.

 

اکبری با بیان اینکه این گونه کشتار‌ها باعث می‌شود تا خون کمتری از بدن حیوان خارج شود به بسیج پزشکی گفت: وقتی به شکل اسلامی و درست حیوانی ذبح نمی‌شود این خود موجب می‌شود تا خون زیادی در بدن حیوان تجمع پیدا کند که هم از لحاظ اقتصادی برای سودجویان به صرفه است و هم سلامت گوشت به خطر می‌افتد و ایجاد بیماری می‌کند.

 

این دانشیاردانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ویژگی‌های ظاهری گوشت سالم خاطرنشان کرد: یک گوشت قرمز نباید رنگ قرمزغیر طبیعی، صورتی، سبز، تیره و کدر داشته باشد./تسنیم