حجت الاسلام جباری در خطبه های نماز عید فطر گفت: اقامه نماز وحدت آفرین عید سعید فطر توسط مسلمانان جهان نمایش وحدت و انسجام مسلمین و خنثی کننده نقشه های شوم دشمنان اسلام در ایجاد شکاف بین مسلمانان است.

جباری امام جمعه بهشهر: اقامه نماز عید فطر نمایش وحدت و انسجام مسلمین است

 

به گزارش شرق پرس حجت‌الاسلام سیدعربعلی جباری  در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در این شهرستان ضمن تبریک این عید بزرگ به همه روزه‌داران و مردم شهرستان، اظهار کرد: رمضان، ماه عبادت، ماه نزول قرآن و ماه ذکر خداست و  عید فطر جشن بازگشت به فطرت پاک انسانی به برکت یک ماه عبادت خالصانه و تلاش برای دوری از گناه و پلیدی است.

وی با بیان اینکه عید سعید فطر عید بندگی و عبودیت است، افزود: عید فطر، روز بیداری و آگاهی انسان‌هاست و امروز روز بازگشت به فطرت نخستین و روز حساب و کتاب است.ی

امام جمعه بهشهر با اشاره به اهمیت دادن به واجبات و دوری از معاصی، بیان کرد: هر روز که معصیت خدا در آن نباشد، آن روز عید است.

این مسؤول با بیان اینکه حقوق پیشوا و مردم یکی از حقوقی است که باید امروز بیشتر به آن توجه کرد، تصریح کرد: هر کسی که حقوق فردی و اجتماعی خود را رعایت کند به پختگی و کمال دینی و همچنین دوری از نقایص  دست می‌یابد.

جباری در ادامه با استناد به احادیثی از امام سجاد (ع) به تشریح حق پیشوا بر ملت پرداخت و گفت: حمایت و پشتیبانی، وفاداری، مطیع امر ولی بودن از حقوق رهبر بر ملت است و مردم در حمایت و پشتیبانی از رهبر و پیشوای خود باید به گونه‌ای عمل کنند که اجازه نفوذ دشمن را ندهند.

وی با تاکید بر اینکه مساله عفاف، حجاب و حیا را در زندگی جدی بگیرید، بیان کرد: زمانی که مومن حیا را در زندگی خود مراعات کند و خود را از زشتی ها دور بدارد اعمال او مورد رضای خدا قرار می‌گیرد.

به گزارش فارس, رئیس شورای فرهنگ عمومی بهشهر در پایان گفت: اقامه نماز وحدت آفرین عید سعید فطر توسط مسلمانان جهان نمایش وحدت و انسجام مسلمین و خنثی کننده نقشه های شوم دشمنان اسلام در ایجاد شکاف بین مسلمانان است.