این منبع مدعی شد, حملات هوایی به مواضه داعش تنها به هواپیماهای روسی محدود نخواهد شد بلکه نیروی هوایی ایران نیز در حمله به مواضع داعش مشارکت خواهد کرد

 

شرق پرس: روزنامه القدس العربی مدعی شده که یکی از رهبران ائتلاف ملی (شیعه) عراق، که خواست نامش فاش نشود به این روزنامه گفته:‌ یک هیئت رسمی و نظامی عراق که چند روز به روسیه سفر کرده، درخواست کرده بود با حملات مستقیم روسیه به مواضع (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش در عراق، موافقت شود، اما دولت روسیه برای تحقق این خواسته شرطهایی وضع کرد از جمله اینکه عراق رسما از روسیه برای حملات درخواست کند و دیگر اینکه مصونیت برای نیروهای روسیه قرار دهد، تا در صورتی که به اشتباه، غیرنظامیان کشته شدند، نیروهای روسیه تحت پیگرد قانونی قرار نگیرند.

 

علاوه بر این، روسیه درخواست کرده است پایگاهی در عراق به هواپیماهای روسی اختصاص داده شود و دولت عراق، بخشی از هزینه های این حملات را تقبل کند ضمن آنکه قبول پرداخت بخشی از هزینه ها می‌تواند بعد از آن صورت گیرد که اوضاع مالی عراق بهبود یابد.

 

 

این منبع تاکید کرد، درخواست رسمی عراق، مشکلی ندارد زیرا نخست وزیر، نیروهای ائتلاف ملی و فراکسیون کردها ، تمایل خود را برای حملات روسیه به مواضع داعش نشان داده اند. حملات هوایی به هواپیماهای روسی محدود نخواهد شد بلکه نیروی هوایی ایران نیز در حمله به مواضع داعش مشارکت خواهد کرد.

 

این منبع به وجود دهها خلبان ایرانی اشاره کرد که با هواپیماهای سوخوی عراق وارد این کشور شده اند. این هواپیماها را بعد از پیدایش داعش، ایران به عراق فروخته بود./تابناک