فرماندار نکا در مراسم آغازین المپیاد بازیهای بومی محلی گفت : توجه به ورزش در افزایش نشاط اجتماعی ، پویایی و استعدادیابی ورزش در جامعه بسیار مهم است

المپیاد ورزشی بازیهای بومی محلی در شرق مازندران آغاز شد

 

به گزارش شرق پرس( شرق مازندران) اولین المپیاد فرهنگی ورزشی بازی های بومی محلی مازندران همزمان با دهه فجر با شرکت شماری از کودکان، جوانان و نوجوانان در روستاهای نکا آغاز شد.

 

این المپیاد به مدت یک ماه در ۲۳ رشته ورزشی در ۲۳ روستای شهرستان نکا در شرق مازندران برگزار می شود.

 

کشتی سنتی ، مچ اندازی ، طناب کشی ، والیبال ، هفت سنگ و ورزش های رزمی از جمله رشته هایی است که شرکت کنندگان اعم زن و مرد در آن با هم رقابت می کنند.

 

فرماندار نکا در مراسم آغازین این المپیاد که در سالن سردار بردبار برگزار شد ، گفت : توجه به ورزش در افزایش نشاط اجتماعی ، پویایی و استعدادیابی ورزش در جامعه بسیار مهم است که باید با افزایش مشارکت همگانی مردم ، ورزش همگانی را در روستاها افزایش دهیم.

 

جعفر احمدی افزود : هدف از برگزاری المپیاد ورزشی بومی و محلی در نکا ، شناسایی استعداد ورزشکاران روستایی ، زمینه سازی و ترویج ورزش همگانی ، کاهش ناهنجاری های اجتماعی ، تامین و ارتقای سطح سلامت جسمی و روانی است.

 

احمدی با اعلام اینکه باید ورزش را در تمام نقاط شهر و روستا گسترش دهیم ، گفت : همه شهروندان و افراد ساکن در شهر و روستاها باید از ورزش و امکانات ورزشی برخوردار شوند.

 

به گزارش ایرنا وی افزود : احیا و ترویج بازی های بومی محلی در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ایجاد نشاط و تندرستی و تاکیدات دولت تدبیر و امید برای همه اقشار جامعه باید در دستور کار همگان در ادارات، نهادها، شهرها و روستاها قرار گیرد.