حجت الاسلام جباری امام‌جمعه بهشهر در همایش بزرگداشت امامزادگان مازندران گفت: در امامزادگان اقامه نماز دائم باشد و امامزادگان قطب نورانی فرهنگی شوند.

جباری امام جمعه بهشهر: امامزادگان قطب نورانی فرهنگی شوند

 

شرق مازندران: حجت‌الاسلام سیدعربعلی جباری در همایش بزرگداشت امامزادگان مازندران در امامزاده یوسف بهشهر افزود: اهل‌بیت دارای ارزش و جایگاه بزرگ هستند و در جامعه از ارزش بالایی برخوردارند که باید در ترویج ارزش‌ها با استفاده از زندگی این امامان همام و اهل‌بیت تلاش شود.

وی گفت: هیئت‌امنا و افرادی که دست خیر دارند از ارزش والایی در جامعه برخوردارند که عظمت اهل‌بیت و موقعیت الهی و نورانی را باید در جامعه ترویج کنند.

امام‌جمعه بهشهر ادامه داد: امامزادگان و عظمت امامزادگان را باید بشناسیم و درک کنیم چراکه رشته وصل به مردم و خدا هستند که باید در جامعه زندگی و سیره و روش اهل‌بیتی ترویج شود.

جباری همچنین از دهه کرامت به‌عنوان دهه ای مبارک نام برد که باید ارزش‌های والای بانو فاطمه معصومه (س) و امام رضا (ع) و برکات ایشان در جامعه به‌درستی ترویج شود.

وی گفت: اوقاف بانی احیای امامزادگان است که باید به‌درستی امامزادگان را شناسایی و رتبه‌های آنان برجسته شود و همچون شاه‌چراغ، حرم قمر بنی‌هاشم و… در رأس باشند که باید در این راستا تلاش شود.

جباری افزود: شهدا، امامزادگان و نماز جمعه از یادگار انقلاب هستند که امامزادگان باید به‌عنوان میراث فرهنگی موردتوجه باشند.

امام‌جمعه بهشهر هم‌چنین گفت: امامزادگان را به‌عنوان حرم معرفی کنید تا دارای زیارت‌نامه باشد، و برنامه داشته باشند و اقامه نماز دائم باشد و قطب نورانی فرهنگی شوند و در این راستا با احیای امامزادگان برای رشد و تعالی اسلام تلاش کرد.

به گزارش مهر, در این مراسم از هیئت‌امنای نمونه، امام جماعت و مدیر فرهنگی آستان امامزادگان، خادمان امامزادگان، خیران و…. تجلیل شد.