علم الهدی بیان کرد: آنچه ما را نگران می‌کند این است که در اظهارات عزیزان خودمان زاویه با رهبری می‌بینیم، رهبری فرمودند در روز توافق باید همه تحریم‌ها لغو شود بعد گفتند روز اجرای توافق و اینجا یک زاویه ایجاد شد

alamalhoda4

 
 
 
شرق پرس: امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به این‌که تیم مذاکره‌کننده در وسط یک عده گرگ مذاکره می‌کنند گفت: مردم ذره‌ای زاویه با مواضع رهبری در مذاکرات را نمی‌پذیرند.
 
 

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس اظهار داشت: اگر ما در زندگی دشمن شناس نباشیم انسان بصیری نیستیم و بصیرت نداریم، باید بفهمیم دشمن ما کیست و چه کسی می‌تواند دشمن ما باشد.

 

وی گفت: در آموزه اسلامی، دشمن کسی است که ضرر شما در استخدام منفعت وی باشد، انسانی می‌خواهد به سود و منفعتی اعم از سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و مقام و شخصیت برسد و می‌بینید اگر شما ضرر کنید این ساقط شدن شما پلکان بالارفت وی است و درصدد ضرر زدن و ساقط کردن شما برای منفعت خود برمی‌اید، این دشمن شماست، حال این دشمن ممکن است جزو عزیزترین عزیزان شما باشد و همین را خداوند در قرآن هشدار می‌دهد.

 

علم الهدی گفت: دشمن درونی بسیار خطرناک تر از دشمن بیرونی است و باید در این زمینه بصیرت داشته باشیم.

 

علم الهدی خاطرنشان کرد: اگر الگوی اسلام و ایران فراگیر شود سفره استکبار جمع می‌شود و همه علیه این وضعیت دست به یکی شدند.

 

امام جمعه مشهد مقدس بیان کرد: تجربه مذاکرات غیر از این ثابت نمی‌کند و اظهارات دولتمردان آمریکا غیر از این نبوده است، این آمریکا همان شیطان بزرگ است، همان آمریکایی است که در قرارداد کمپ دیوید، مصر را به مزدور آمریکا تبدیل کرد، قذافی ضد آمریکا و ضد غرب را یک عروسک خیمه شب بازی غرب کرد.

 

وی افزود: همین آمریکا  در همان اولی که فناوری هسته‌ای ما در دنیا جلوه کرد، در نشست سعدآباد بر تاسیسات هسته‌ای ما پلمپ زدند که اگر قهرمان آفرینی رهبری نبود این رشد و توسعه فناوری هسته‌ای را نداشتیم.

 

علم الهدی با بیان اینکه یک سال و نیم است که عزیزان ما که مورد اعتماد رهبری هستند در وسط یک عده گرگ مذاکره می‌کنند افزود: هر روز نعره آمریکا تندتر می‌شود، آیا نباید نگران و دلواپس باشیم؟ روز اول مقام معظم رهبری فرمودند به این مذاکرات خوشبین نیستم. مردم دولتی انتخاب کردند و خود این دولت گفت بدون حل این مشکل نمی‌توانم کشور را اداره کنم.

 

وی افزود: اکنون ما تنها یک راهکار داریم و آن این است که عزیزان مذاکره کننده به اندازه یک ذره نباید از مواضع رهبری زاویه پیدا کنند.

 

علم الهدی بیان کرد: آنچه ما را نگران می‌کند این است که در اظهارات عزیزان خودمان زاویه با رهبری می‌بینیم، رهبری فرمودند در روز توافق باید همه تحریم‌ها لغو شود بعد گفتند روز اجرای توافق و اینجا یک زاویه ایجاد شد، معاون وزارت خارجه در مصاحبه خبر ویژه چند شب قبل گفت در روز توافق آمریکا اعلام خواهد کرد که تحریم‌ها را لغو می‌کند در صورتی که روز توافق روز لغو است. ضامن اجرای این لغو چیست؟ نکته دوم اینکه وی در مصاحبه گفته بازه زمانی لغو تحریم‌ها در توافق گنجانده می‌شود، مگر این بازه زمانی دارد؟ اینکه خلاف منویات رهبری است. این حرف‌ها با فکت شیت آمریکا یکی است و زاویه با موضع رهبری است./انتخاب