معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان گفت: پس از انجام چندین مرحله عملیات جستجو توسط پلیس آگاهی برای یافتن این کودک در نهایت در تاریخ 21 فروردین ماه جاری جسد این کودک در حوالی گمرک اینچه‌برون توسط چند چوپان کشف و به پزشکی قانونی استان برای اعلام نظر منتقل شد.

انتشار جزئیات جدید از مرگ کودک 4ساله دزفولی در گلستان

 

 

شرق پرس: علی بهرامی در خصوص کودک ۴ساله دزفولی که روزهای گذشته در بازارچه مرزی اینچه‌برون مفقود شده بود در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز جمعه ۱۴ فروردین ماه جاری از طریق هنگ مرزی استان موضوع مفقود شدن پسر بچه ۴ ساله به پلیس آگاهی استان واصل شد.

 

وی ادامه داد: در همین راستا تحقیقات از خانواده کودک مفقود شده آغاز شد که پدر کودک عنوان کرد: در حال خرید در بازارچه مرزی اینچه‌برون بودند که ناگهان متوجه می‌شوند فرزندشان مفقود شده است و جستجوی آنها برای یافتن کودک کارساز نبوده که در نهایت موضوع به پاسگاه مرزی اینچه‌برون اطلاع داده شد.

 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان خاطر نشان کرد: پس از اطلاع موضوع به هنگ مرزی و اعلام آن به پلیس آگاهی استان موضوع بلافاصله در دستور کار ماموران قرار گرفت و جستجو برای یافتن کودک آغاز شد.

 

بهرامی اضافه کرد: پس از انجام چندین مرحله عملیات جستجو توسط پلیس آگاهی برای یافتن این کودک در نهایت در تاریخ ۲۱ فروردین ماه جاری جسد این کودک در حوالی گمرک اینچه‌برون توسط چند چوپان کشف و به پزشکی قانونی استان برای اعلام نظر منتقل شد.

 

وی با انتقاد از برخی رسانه‌های استان در خصوص طرح موضوعات غیر واقع در باره کشف جسد این کودک تاکید کرد: پزشکی قانونی علت مرگ کودک را خفگی اعلام کرده است و موضوعات طرح شده دیگر در خصوص مرگ این کودک صحت ندارد.

 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان تصریح کرد: در حال حاضر تحقیقات فشرده و تخصصی پلیس آگاهی برای روشن شدن زوایای مختلف این حادثه ادامه دارد.

 

بهرامی با تاکید بر تاثیر رسانه‌ها در افزایش و یا کاهش احساس امنیت در جامعه، گفت: انتظار ما از رسانه‌ها این است که برای انتشار اخباری پیرامون وقایع انتظامی و برای نشر اخباری با صحت بالا در کنار سرعت و دقت حتما موضوع را به صورت رسمی از مراجع انتظامی استان جویا شوند و بعد از آن نسبت به نشر خبر مورد نظر اقدام کنند.

 

وی در پایان ابراز کرد: اتکا به شنیده‌ها برای نشر چنین اخباری که تاثیر مستقیم در احساس امنیت در جامعه دارد، نمی‌تواند روش مناسبی باشد و به طور طبیعی خطا درج خبر نیز بالا خواهد رفت./باشگاه خبرنگاران