ربیع فلاح استاندار مازندران با انتقاد از آمار رتبه اولی مازندران در بحث چاقی گفت: چاقی در مدارس و استان ما بیداد می کند.

انتقاد استاندار مازندران از وضعیت چاقی در مدارس

 

 

به گزارش شرق پرس به نقل از ایسنا، ربیع فلاح امروز یک‌شنبه  در نشست شورای توسعه ورزش همگانی گفت: توجه به امر ورزش حاکمیت در موضع ارتقای سلامت ضروری است.

 

 

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری خود یک ورزشکار و ورزش دوست هستند، افزود: امروز به لحاظ سبک زندگی ماشینی تحرک از جامعه گرفته شد.

 

 

استاندار مازندران تصریح کرد: متاسفانه ما در اغلب موارد در رشد جامعه ژست توسعه‌گرایی می‌گیریم ولی در مولفه‌های توسعه‌گرایی کمتر ورود پیدا کردیم.

 

 

وی افزود: متاسفانه چاقی در مدارس و استان ما بیداد می‌کند و آمارها نشان می‌دهد مازندران رتبه اول چاقی را در کشور دارد.

 

 

فلاح با بیان اینکه بحث مالی در امور ورزش همگانی موضوعی فرعی است، اظهار کرد: برای رونق ورزش همگانی در جامعه نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم و اداره کل ورزش و امور جوانان باید مسئولیت و تولی‌گری ورزش همگانی را بر عهده بگیرد.

 

 

وی با تاکید بر اینکه مردم در سبد اوقات روزمره وقتی را برای ورزش قرار دهند، افزود: متاسفانه هنوز به پارک رفتن و ورزش همگانی در پارک‌ها در بین مردم رایج نشده و استقبال به خوبی صورت نمی‌گیرد.

 

 

استاندار مازندران اظهار کرد: داشتن برنامه اولین نیاز برای رونق ورزش همگانی است و باید در این راستا از تجارب دانشگاه، حوزه ‌های علمیه، آموزش و پرورش و … بهره گرفت.

 

 

وی با بیان اینکه جامعه ما نیازمند نشاط و پویایی است، افزود: با آنکه کشورهای غربی از نظر اقتصادی بیشتر از ما ایرانیان ریاضت می‌کشند ولی دارای پویایی و نشاط بیشتر هستند.