رئیس جمهور فرانسه در واکنش به اظهارات ترامپ گفت: من بین دو کشور مقایسه نمی کنم. ما در فرانسه آزادی حمل سلاح نداریم. اینجا کسی را نمی توانید پیدا کنید که آزادانه سلاح در دست بگیرد و به مردم شلیک کند
 

  

رئیس جمهور فرانسه در جریان بازدید از نمایشگاه کشاورزی پاریس به اظهارت رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان داد.

  

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فرانسوا اولاند در پاسخ به اظهارات اخیر دونالد ترامپ که سوءقصد های تروریستی اخیر در فرانسه را ناشی از سیاست مهاجرتی این کشور خوانده و آن را تقبیح کرده است، گفت: من بین دو کشور مقایسه نمی کنم. ما در فرانسه آزادی حمل سلاح نداریم. اینجا کسی را نمی توانید پیدا کنید که آزادانه سلاح در دست بگیرد و به مردم شلیک کند تا بدون دلیل یک واقعه غم انگیز را رقم بزند. متاسفانه تروریسم وجود دارد و همه ما باید علیه تروریسم مبارزه کنیم.

اولاند افزود: من فکر می کنم این خوب نیست که ما کمترین بی اعتمادی نسبت به کشور دوست مان ابراز کنیم. من این کاری است که در قبال آمریکا نمی کنم و از دونالد ترامپ هم می خواهم این رفتار را در قبال فرانسه بروز ندهد.

 

 فرانسوا اولاند با حمایت از سیاست کشاورزی مشترک اتحادیه اروپا گفت: اگر سیاست اروپایی در این زمینه وجود نداشت، وضعیت کشاورزان و دامداران مناسب نبود. این سیاستی است که باید آن را حفظ کنیم و بهبود بخشیم.