روزنامه روسی پراودا با انتقاد از مواضع ایران در قبال عدم دسترسی هواپیماهای روسیه از پایگاه هوایی نوژه نوشت : وضعیت عجیب و غریب در حول و حوش پایگاه هوایی همدان نشان می دهد که نمی توان به ایران بیش از اندازه اعتماد کرد.

 

در پی پروازهای سوختگیری هواپیماهای روسیه از پایگاه هوایی نوژه همدان برای نبرد با داعش پرتیراژترین روزنامه روسیه نوشت: وضعیت عجیب و غریب در حول و حوش پایگاه هوایی همدان نشان می دهد که نمی توان به ایران بیش از اندازه اعتماد کرد.

ایران شریک روسیه نیست و منافع خود را دارد و سیاستگذاران ایرانی نیز مانور دادن را بسیار خوب بلد هستند.

روزنامه “پراودا” نخستین روزنامه حزبی جهان که از دوران تاسیس اتحاد جماهیر شوروی و حاکمیت رژیم کمونیستی در روسیه تا به امروز منتشر می شود در یادداشتی تازه به شدت از ایران انتقاد کرده است و از تصمیم اخیر ایران درباره پایگاه هوایی نوژه ابراز نارضایتی کرده است.

این روزنامه می نویسد:”اخبار مربوط به خروج نیروی هوایی روسیه از پایگاه هوایی همدان شگفت آور بود. در واقع، چند روز پیش از آن بود که روسیه با استفاده از این پایگاه هوایی مواضع داعش در سوریه را بمباران کرده بود. بسیاری گفتند که استقرار هواپیماهای نظامی روسیه در ایران نشانه ای از سطحی بالاتر از همکاری نظامی و سیاسی میان دو کشور است. اما همه چیز به طور ناگهانی متوقف شد و ایران اعلام کرد که روسیه نمی تواند از پایگاه هوایی ایران استفاده کند.

واقعا چه روی داد؟ در واقع، نباید شگفت زده شد در هنگام برخورد با ایران نباید بیش از حد ساده لوح بود حتی اگر هم روسیه و ایران اهداف مشترکی در سوریه داشته باشند/خرداد