سخنگوی تشکیلات خودگردان گفت: کسی که توافق هسته ای را امضا کرده است حق دخالت در امور داخلی فلسطین و اهانت به رئیس تشکیلات خودگردان و رئیس جنبش فتح را ندارد...

 

 

سخنگوی رییس تشکیلات خودگردان فلسطین به صحبت‌های اخیر حسین شیخ الاسلام درباره اقدام جنایت‌کارانه تشکیلات خودگردان در قطعی برق نوار غزه واکنش نشان داد.
 
 تابناک به نقل از «جروزالم پست» نوشت؛ «نبیل ابو رودینه» سخنگوی «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگران فلسطین روز گذشته در ادعایی یک مقام ارشد ایرانی را به اظهارنظر بی‌اساس درباره رهبر این تشکیلات متهم کرده و او را سرزنش کرد.
 
وی مدعی شد: «سخنان حسین شیخ الاسلام مشاور وزیر خارجه ایران ضد رئیس تشکیلات خودگردان و مبارزات ملت فلسطین مردود و غیرمسئولانه است. وی که کشورش در ایجاد دودستگی میان فلسطینی ها نقش دارد حق ندارد که از فلسطین و مردم آن سخن بگوید».
 
سخنگوی تشکیلات خودگردان ادعا کرد که سیاست ایران در راستای تداوم  بخشیدن به دودستگی ها بوده و رنج ساکنان غزه را افزایش داده است. کسی که توافق هسته ای را امضا کرده است حق دخالت در امور داخلی فلسطین و اهانت به رئیس تشکیلات خودگردان و رئیس جنبش فتح را ندارد.
 
سخنگوی رییس تشکیلات خودگردان گفته است عبارات و حملات حسین شیخ‌الاسلام مشاور وزیر خارجه ایران به عباس به آنها ربطی نداشته و غیرقابل قبول است.
او همچنین در ادعایی جالب مدعی شد: «این صحبت‌ها از سوی ایران به عنوان کشوری که در جدایی نوار غزه از کرانه باختری دست داشته، برای مردم فلسطین قابل تحمل نیست».
 
شیخ الاسلام در گفت‌وگو با وبسایت «الرساله» رسانه رسمی جنبش حماس روز یکشنبه گفته بود که محمود عباس به قیمت جان مردم فلسطین جنایت کرده‌ است چراکه عدم پرداخت هزینه برق نوار غزه یک جنایت از سوی تشکیلات خودگردان است.
 
این صحبت‌های شیخ الاسلام سه روز بعد از ای نکه عباس به اسرائیل خبر داد که تشکیلات خودگردان دیگر هزینه برق نوار غزه را نمی‌پردازد، مطرح شد.
 
شیخ‌الاسلام همچنین در این مصاحبه خود گفته بود: تشکیلات خودگردان فلسطین در حال جنگ نیابتی علیه غزه است.
 
به ادعای این روزنامه رژیم صهیونیستی, ایران و تشکیلات خودگردان روابط سردی دارند اما دو طرف به ندرت در رسانه‌ها از هم انتقاد می‌کردند.
 
ابو رودینه همچنین گفته است که ایران نباید در امور داخلی فلسطین دخالت کند.