معاون هماهنگي توزيع توانير با اشاره به وجود بیش از ۲۰ میلیون خانوار به عنوان مصرف کنندگان بخش خانگی برق کشور، تصریح کرد: هم اکنون توانير بيشترين منابع درآمدي برق را فروش انرژي بوده و سال ۸۳ تا سال ۸۹ تغييري در نرخ برق ايجاد نشد اما با هدفمندي يارانه ها تغيير نرخ برق را داشته ايم.

bargh15

 

 

شرق پرس: معاون توانیر با بیان اینکه هم اکنون صنعت برق کشور با کمبود منابع مواجه است، از پائین بودن قیمت فروش برق به مردم و مشترکان خانگی انتقاد کرد.
 
 

 غلامرضا خوش خلق با اشاره به کمبود منابع مالی به منظور تکمیل و بهره برداری از طرح‌های جدید صنعت برق ایران، گفت: در صنعت برق با کمبود منابع مواجه هستیم، قیمت باطری قلمی در بازار هزار تومان است، این در صورتی است که به طور متوسط در کل کشور حدود ۱۰ هزار تومان هر خانوار بابت مصرف برق هزینه پرداخت می کند.

 

معاون هماهنگی توزیع توانیر با اشاره به وجود بیش از ۲۰ میلیون خانوار به عنوان مصرف کنندگان بخش خانگی برق کشور، تصریح کرد: هم اکنون توانیر بیشترین منابع درآمدی برق را فروش انرژی بوده و سال ۸۳ تا سال ۸۹ تغییری در نرخ برق ایجاد نشد اما با هدفمندی یارانه ها تغییر نرخ برق را داشته ایم.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه صنعت برق متعلق به مردم و مدیران اجرایی امانت دار آن هستند، اظهار داشت: در ورودی و خروجی معادلات اقتصادی در صنعت برق مقدار زیادی کمبود وجود دارد که موجب عقب ماندگی این صنعت شده است.

 

وی با اعلام اینکه تاکنون باوجود بارش کم باران و گرمای هوا، در تامین برق با مشکل مواجه نشده ایم بیان کرد: در شرایط فعلی حدود ۵ درصد برق از سد نیروگاه های برق آبی تامین می شود، و سال گذشته با توجه به گرمای هوا و شدت آن با افزایش بار و رشد مصرف مواجه بودیم.

 
 

خوش خلق با بیان اینکه سال گذشته پیک مصرف برق نزدیک به ۴۹ هزار مگاوات بود اما امسال با توجه به پیش بینی ها صورت گرفته، احتمالا این رقم از ۵۱ هزار مگاوات عبور خواهد کرد، تبیین کرد: در فصل گرما پیک شبکه به روز تبدیل شده و باید در بازده زمانی ساعت ۱۱ صبح تا چهار بعدازظهر با مدیریت مصرف از شبکه بهتر استفاده و بدون خاموشی ایام را پشت سر بگذارند./مهر