رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی گفت: ما نباید اجازه دهیم هر کسی با نام و آرمان های امام (ره) دکان باز کند. هر چند این به معنای جلوگیری از تبلیغ و ترویج اندیشه های امام نیست، اما وظیفه ما کنترل جریان های به وجود آمده در ارتباط با نام امام است

 

 

شرق پرس: رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در مراسمی که به مناسبت سالگرد تأسیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام(س) در محل پژوهشکده امام خمینی(س) و انقلاب اسلامی برگزار شد گفت: من مؤسسه را یکی از هدایای امام به مردم تلقی می کنم که با مشکلات زیاد و بلاهایی که بر سرش آمد همه تلاشش را به خوبی انجام داد تا وظیفه نهاده شده بر عهده اش را انجام دهد.

 

یادگار مرحوم امام پیش و پس از رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی دو مسئولیت به عهده گرفت، یکی مسئولیت مؤسسه که روش کار آن بعد از ارتحال امام تغییر کرد و دومین مسأله مسئولیت آستان، حرم امام و ساخت حرم بود.

 

انصاری ادامه داد: حرکت کردن در مسیر خط واقعی امام به دست یادگار ایشان قرار گرفت و مرحوم حاج سید احمد خمینی بعد از رحلت امام این وظیفه را به خوبی انجام دادند.

 

حجت الاسلام و المسلمین محمد علی انصاری درباره آفت هایی که بر سر راه نگه داشتن نام بزرگان است، توضیح داد: ما در جامعه خود هنرمندان زیادی را داریم که جانشین یا شاگرد ندارند. کسانی که سرمایه های مختلفی دارند، اما به هر دلیلی آنها را در راه خدا انفاق نمی کنند و این یک آفت بزرگ است.

 

انصاری دومین آفت را افراط و زیاده روی دانست و گفت: ما نباید اجازه دهیم هر کسی با نام و آرمان های امام (ره) دکان باز کند. هر چند این به معنای جلوگیری از تبلیغ و ترویج اندیشه های امام نیست، اما وظیفه ما کنترل جریان های به وجود آمده در ارتباط با نام امام است./تابناک