خانواده این نوجوان میاندورودی پس از تأیید مرگ مغزی با آگاهی لازم برای اهدای عضو رضایت دادند اما دانشگاه علوم پزشکی مازندران هنوز، هیچ اقدام معنوی برای قدردانی از این خانواده نکرد.

اهداء عضو نوجوان میاندورودی به 10 بیمار و سکوت تاسف برانگیز مسئولان دانشگاه علوم پزشکی

 

 

به گزارش شرق پرس به نقل از فارس, مهدی اربابی نوجوان ۱۳ ساله اهل روستای اسلام‌آباد میاندورود بر اثر سقوط از ارتفاع و بعد از تأیید مرگ مغزی توسط پزشکان، اعضای بدن وی به بیش از ۱۰ بیمار جان دوباره بخشید.

 

وی در شب عروسی یکی از آشنایان برای مشرف بودن به صحنه مراسم از ساختمان دو طبقه نیمه‌ساز سقوط کرده و پزشکان مرگ مغزی وی را تأیید کردند.

 

خانواده این مرحوم پس از تأیید مرگ مغزی با آگاهی لازم برای اهدای عضو رضایت دادند اما دانشگاه علوم پزشکی مازندران و مسئولان بیمارستان امام خمینی (ره) ساری با گذشت پنج روز از اهدای عضو این نوجوان، هیچ اقدامی معنوی برای قدردانی از این خانواده نکردند، حتی دریغ از یک پیام تسلیت یا قرائت فاتحه!

 

اما آیا این بی‌تفاوتی نسبت به این عمل خداپسندانه و انسان‌دوستانه موجی از بی‌اهمیت بودن این کار و امر مهم را که موجب جان بخشیدن و سلامتی به ۵ انسان نیازمند دارد نیست و دیگر اینکه این خانواده مطمئنا با خدای خود معامله کرده است و نیازی به این سرسلامتی دوستان مسئول ندارد ولی مسئولان چطور می‌توانند خانواده‌های بیماران مرگ مغزی را به این امر خداپسندانه ترغیب کنند در حالی برای تسلای خاطر این خانواد و ترویج فرهنگ اهدای عضو هیچ کاری نکردند.