مصطفی منصوریان برادر مرحوم مسلم منصوریان درباره اهدا اعضای برادرش گفت: مسلم 10 سال پیش کارت اهدای عضو را دریافت کرده بود و به اهدای عضو راضی بود .

اهدایی به وسعت زندگی ...  

به گزارش شرق پرس( شرق مازندران) همیشه گفتن از مهربانی و گذشت آدم ها، حال خوشی دارد نوشتن از انسانهایی که در این سرای بیکرانه، بیکرانه‌اند و دلواپس زمین، تا مبادا زنان و مردان این دیار، شادی هایشان را جایی، جا بگذارند.

 

آنانی که می دانند حصار زندگی کوتاه است اما بین زمین و آسمان نمی مانند، کبوتروار آزاد می شوند برای کوچی همراه با جاودانگی و چه معامله شیرینی است معامله با خدا.

 

این حکایت زندگی مسلم منصوریان جوان اهل شهرستان نکا است، جوانی که با رفتن خود ماندگاری اش را نشان داد تا سفر آخر به بهترین شکل روایت شود مسافری که همیشه دلواپس زمین بود و در زمستان عمرش ، دوستانه آمدن بهار را به دیگران مژده داد و خانواده وی زمانی که پی بردند دیگر امیدی به زندگی ندارد، به آخرین وصیتش عمل کرده و اعضای بدن وی را به بیماران هدیه کردند و چه تصمیمی بزرگ و مهمی .

 

از یک سو در غم از دست دادن فرزند خود داغدار بودند و از سوی دیگر به بیمارانی که نیازمند اهدای عضو بودند، فکر می‌کردند.

 

مصطفی منصوریان برادر مرحوم مسلم منصوریان می گوید: مسلم ۱۰ سال پیش کارت اهدای عضو را دریافت کرده بود و به اهدای عضو راضی بود .

 

وی می گوید: برادرش همیشه می‌گفت اگر اتفاقی برایش افتاد، دوست دارد اعضای بدنش به بیماران نیازمند اهدا شود.

 

اهدایی به وسعت زندگی ...

 

ابراهیم منصوریان برادر دیگر این مرحوم نیز گفت: مسلم به علت حادثه تصادف در جاده فیروزکوه و ضربه شدید به سر جراحی و چند روزی در بیمارستان شهدای تجریش بستری شد و پزشکان تا آخرین لحظه امید به زنده ماندن داشتند اما تقدیر انگار سرنوشت دیگری برای او رقم زده بود.

 

وی گفت : پزشکی قانونی اعلام کرد بعد از ۲۴ ساعت برخی از اعضای بدن زنده است به همین دلیل با رضایت خانواده قسمت هایی از بدن مانند بطن چپ و راست، دریچه قلب، غضروف ها و مفصل های دست و پا به بیماران نیازمند اهدا شد.

 

خواهر این مرحوم نیز می گوید: اهدای عضو یک کار الهی است و خانواده‌هایی که چنین کاری می کنند بدانند روح فرد فوت شده ، با این تصمیم در آرامش است ، هرچند برادرم ما را برای همیشه ترک کرد و داغ سنگینی بر دل ما گذاشت اما با رفتنش به چند بیمار زندگی بخشید تا یاد و خاطرش برای همیشه جاودانه شود .

 

اهدایی به وسعت زندگی ...

 

اگر بدانیم هر ۲ ساعت یک بیمار در کشور ما نیازمند به پیوند، جان خود را از دست می ‌دهد و ۲۷ هزار و ۸۱ نفر در انتظار پیوند هستند، شاید این سفرها را جور دیگری ببینیم.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان, طبق آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی مازندران، بیش از ۱۵ هزار نفر برای اهدای عضو در پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نام نویسی کردند.