رئیس جمهور آمریکا گفت: ارتباط دادن خشونت های به کار رفته از سوی گروه هایی چون داعش به دین اسلام در واقع پذیرفتن همان چیزی است که این گروه ها می گویند و این اقدام درستی نیست.

 

اوباما: ربط دادن خشونتها به دین اسلام چیزی است که داعش و القاعده آنرا می خواهند

شرق پرس: رییس جمهور آمریکا می گوید تروریسم پدیده ای نیست که بتوان آن را مختص یک دین و مذهب دانست.

 

 

 

عصر ایران به نقل از وب سایت نشنال ژورنال آمریکا نوشت: باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در نشست مقابله با افراط گرایی که در واشنگتن و با حضور ۶۰ کشور در حال برگزاری است گفت که ارتباط دادن خشونت های به کار رفته از سوی گروه هایی چون داعش به دین اسلام در واقع پذیرفتن همان چیزی است که این گروه ها می گویند و این اقدام درستی نیست.

 

اوباما گفت: افرادی که برای گروه هایی چون دولت اسلامی (داعش) می جنگند رهبران مذهبی نیستند بلکه تروریست اند.

 

او در همین زمینه تاکید کرد مبارزه آمریکا با افراط گرایی و تروریسم مقابله با اسلام نیست بلکه با کسانی است که اسلام را به انحراف کشیده اند.

 

اوباما گفت:” هیچ مذهبی مسئول تروریسم و خشونت نیست، این مردم هستند که مسئول آن هستند.

 

رییس جمهور آمریکا همچنین بر ضرورت مقابله با شیوه های تبلیغاتی و جذب تروریست از سوی گروه هایی چون القاعده و داعش تاکید کرد.

 

اوباما همچنین تاکید کرد که هیچ فردی نباید در جامعه آمریکا به خاطر اعتقادات و باورهایش زیر ذره بین قرار بگیرد و نگاه جامعه به او متفاوت و تبعیض آمیز باشد.

 

سخنان اوباما اشاره به فتل فجیع دوهفته گذشته سه جوان مسلمان در ایالت کارولینای شمالی به دست یک مرد ۴۶ ساله بود. هر چند رییس جمهور آمریکا در سخنرانی خود تاکید کرد هنوز انگیزه اصلی این قتل مشخص نیست اما بر اساس گزارش های رسانه های آمریکایی این مرد سفید پوست یک آتئیست تندرو بوده که نگاهی منفی نسبت به همه ادیان از جمله اسلام داشته است.

 

قتل سه جوان مسلمان دانشجو در جامعه مسلمانان آمریکا بازتاب گسترده ای یافت و برخی از جامعه مسلمانان آمریکا رییس جمهور آمریکا را به خاطر واکنش دیرهنگام در محکومیت این اقدام سرزنش کردند. اوباما ۵ روز پس از این حادثه آن را محکوم کرد.

 

با این حال رییس جمهور آمریکا می گوید انگیزه این قتل هنوز تحت بررسی است و مشخص نیست که فرد قاتل تنها به دلیل اعتقادات آن سه نفر آنها را به قتل رسانده باشد. گفته می شود اختلاف اصلی قاتل با مقتولان بر سر جای پارک خودرو بوده است.