نورزاد گفت: اولویت اصلی ما در سفر رئیس جمهور به مازندران رایزنی برای تبدیل بندر امیرآباد به منطقه آزاد تجاری است که از اولویت‌های مهم ما در شهرستان و استان است.

amirabad-beh5

 

 

 

به گزارش شرق پرس, محمدتقی نورزاد دوشنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون برنامه‌های سفر ریاست جمهوری افزود: باید در این سفر مشکلات مختلف، به نحو مطلوب و شفاف اطلاع‌رسانی شود تا مشکلات برطرف شود و شاهد شکوفایی باشیم.

 

 

وی بابیان اینکه برحسب نیازمندی‌ها و احتیاجات منطقه، اولویت اول انتخاب وزار برای بهشهر وزیر صنعت، معدن و تجارت بوده است، اظهار داشت: وزیر راه و شهرسازی و وزیر نیرو از اولویت‌های دوم و سوم ما برای حضور در این شهرستان هستند.

 

 

نماینده عالی دولت در بهشهر همچنین ادامه داد: نیازمندی‌های شهرستان را در حوزه پل دسترسی مردم و روستاهای اطراف به سد گلورد، آب، برق، راه، جاده‌سازی، شهرک صنعتی، بندر امیرآباد، منطقه آزاد تجاری و غیره از نیازمندی‌های مهم ما است که نیازمند اعتبارات ملی است و در توان شهرستان و استان نیست.

 

 

اولویت اول بهشهر رایزنی برای تبدیل بندر امیرآباد به منطقه آزاد تجاری است

 

نورزاد گفت: اولویت اول ما در این سفر رایزنی برای تبدیل بندر امیرآباد به منطقه آزاد تجاری است که از اولویت‌های مهم ما در شهرستان و استان است و همچنین پیگیری برای احداث پل روی سد گلورد نیز که از مشکلات برخی روستاهای بخش یانه سر است از دیگر برنامه‌هاست.

 

 

وی رایزنی در خصوص اتمام بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی حضرت امام (ره) و همچنین رفع مشکلات مسکن مهر شهرک امام و فاضلاب این بخش را نیز از دیگر مطالبت عنوان کرد که نیازمند اعتبارات ملی است و از توان شهرستان خارج است و در دستور کار شهرستان در سفر ریاست جمهوری به مازندران قرار دارد.

 

 

فرماندار بهشهر همچنین ادامه داد: علی‌رغم وجود برخی مشکلات و نارسایی‌ها در بهشهر، در این مدت کارهای بسیار خوبی نیز انجام شد که اتمام فاز اول کمپوست بهشهر بااعتبار ۱۰ میلیارد تومان، سد سرشاخه گیر و پروژه کوه خیل بهشهر بااعتبار شش میلیارد تومان و تسطیح اراضی ۳۰۰ هکتاری در روستای التپه نیز از دیگر توفیقات بدست آمده در این مدت بود که در سفر ریاست جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد.

 

 

نورزاد همچنین در خصوص مشکلات شرکت صدرای بهشهر و بیکاری کارگران نیز گفت: در این رابطه در جلسه‌ای در استانداری به رفع مشکلات پرداخته شد که مقرر شد تعدیل نیرو و بررسی مشکلات مبتلابه، در سفر ریاست جمهوری بررسی شود.

 

 

وی همچنین با اشاره به استقبال سرمایه‌گذاران از راه‌اندازی تله‌کابین در بهشهر اظهار داشت: مجموز احداث تله‌کابین برای بهشهر اخذشده که در این رابطه با صدور مجوز برای بهشهر بسیاری از مشکلات رفع شده است و هم‌اکنون نیز در حال رایزنی با یک شرکت سرمایه‌گذاری خارجی و اخذ ضمانت اجرایی مناسب در این زمینه هستیم تا با پشتوانه قوی مالی، این کار آغاز شود.

 

 

 

مهر