میراحمدی با اشاره به آمادگی مردم برای حمایت از مسلمانان یمن گفت: این امت سرسپرده پیام رهبری هستند که اگر نیم خط فرمان مبارزه بدهد ما ایرانیان در یمن حضور پیدا خواهیم کرد.

امام جمعه گلوگاه: اگر رهبری فرمان دهد ما ایرانیان در یمن حضور می یابیم

 

به گزارش شرق پرس خطیب جمعه شهرستان گلوگاه در خطبه های این هفته با اشاره به سالروز لغو کاپیتولاسیون با اعتراض حضرت امام خمینی (ره) است و همچنین سالروز فتوای تنباکو میرزای شیرازی اظهار داشت: این دو مناسبت نشان می دهد که یک روحانی باید در وسط میدان باشد، و اگر یک روحانی خود را از سیاست حکومت اسلامی جدا بداند پیرو امام و مراجع ما نیست.
 
 

دکتر میراحمدی با محکوم کردن حمله آل سعود به عربستان گفت:  یمن از کشورهایی است که پیامبر (ص) به آن علاقه خاصی داشت و خود را یمنی می دانست. مالک اشتر، سلیمان ابن صردخزاعی و اویس قرنی از کشور یمن هستند .

 

 

وی با اشاره به جایگاه استراتژیک یمن افزود: متاسفانه این کشور تحت سیطره استکبار بوده است و الان که استکبار جهانی کار داعش در سوریه و عراق را تمام می داند عربستان را وادار به جنگ با یمن کرده است .

 

میراحمدی عوامل حمله عربستان به کشور یمن را اینگونه برشمرد :

 

 

۱-    جهل عربستان؛ چرا که اگر جاهل نبودند دست به این کار نمی زدند.

 

 

۲-    ترس عربستان؛  اینها از ترس دست به این کار زدند چون آمریکا آنها را تهدید به عدم حمایت کرد و گفت اگر به یمن حمله نکنی ما از تو حمایت نمی کنیم در حالی که عربستان نمی داند اینها اگر حمایتشان واقعی بود پس چرا قذافی نماند، حسنی مبارک نماند و …. عربستان بداند که آمریکا به کسی وفادار نمی ماند.

 

 

۳-    سومین عامل جنگ عربستان علیه یمن این است که سرمایه مفتی در اختیار آنها قرار گرفت و اینها را مغرور کرد و این در حالی است که پول نفت را آمریکا به آنها می دهد و بعد این پول را جهت خرید سلاح دوباره به آمریکا باز میگردانند و اینها به تعبیر امام مزدوران  مزد بده هستند.

 

 

امام جمعه گلوگاه در ادامه خطبه های این هفته تاکید کرد: امروز سخت افزارهای غرب در جنگ یمن دخالت می کند و از راه آسمان به یمن حمله می کند در حالی که عربستان جرات اقدام زمینی را ندارد و اگر زمینی اقدام کند مردم یمن جده را خواهند گرفت.

 

 

وی افزود:  استکبار جهانی آنها را از ایران و شیعه ترسانده است و جهل آنها در کنار ثروت زیاد باعث شده است که در مقابل ما گارد نظامی بگیرند ولی آمریکا که نتوانست در ۸ سال جنگ کاری بکند در حالی که حکومت ما مستقر نبود و منافقین از درون و بیرون حمله می کردند و ما با همه شرایط ایستادگی کردیم اما اگر امروز حمله ای صورت بگیرد به گفته امام خامنه ای : نه تنها هیچ غلطی نمی توانند بکنند بلکه اگر اقدامی صورت بگیرد شما را برای همیشه پشیمان خواهیم کرد.

 

 

ایشان در پایان با اشاره به راهپیمایی مردم سراسر ایران برای حمایت از مردم یمن تاکید کردند:  این امت سرسپرده پیام رهبری هستند که اگر نیم خط فرمان مبارزه بدهد ما ایرانیان در یمن حضور پیدا خواهیم کرد.