لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در روستای تلاونگ ساری خطاب به کشورهای غربی و آمریکا گفت: ب اگر به عهدتان پایبند نباشید خودتان متضرر شده و مذاکرات متوقف خواهد شد.

larijani-sokhanrani54

 

 

به گزارش شرق پرس  علی لاریجانی روز پنجشنبه در بیستمین یادواره سرداران و ۱۴۸ شهید بخش دودانگه شهرستان ساری در روستای تلاونگ گفت : حدود سه سال مذاکرات در حال انجام است ، امروز آمریکائیها حرف های جدیدی می زنند و تصور می کنند که ملت ایران به مذاکرات نیازمند است ، چند بار می خواهید ملت ایران را بیازمائید.

 

 

وی گفت : ملت ایران دستاوردها را به پوچی نخواهد داد ، ما فرزندان ولی فقیه هستیم که مجاهدت در راه خدا در متن زندگی ملت قرار دارد.

 

وی گفت : شمشیر را در نیام قرار نمی دهیم و آماده ایم و نشان خواهیم داد.

 

وی با اشاره به اینکه در مذاکرات حرف های کلفتی زده شده است ادامه داد : تمام مقولات داخلی و بین المللی ایران جدای از مساله هسته ای نیست.

 

وی گفت : بزودی روشن می شود که ایران در همه عرصه ها آمادگی خود را نشان خواهد داد.

 

رییس مجلس با اشاره به اینکه موضوع هسته ای یک مقوله جدا از مسایل داخلی و بین المللی ملت ایران نیست گفت : موضوع هسته ای یک حلقه از زنجیره مسایل مختلف اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی داخلی و خارجی ملت ایران است.

 

وی با تاکید بر اینکه مصاف هسته ای زورگویانه است ادامه داد : این مقوله برای تمام گروههای سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی ایران به صورت مشترک و متفق القول وجود دارد.

 

وی افزود : توانمندی هسته ای قابلیت قابل توجهی برای ملت ایران بوجود آورده است ، به همین خاطر آنها نسبت به توانمندی ایران هراس دارند.

 

لاریجانی با اشاره به اینکه رهبری فتوا صادر نمودند که جایز نمی دانیم از طریق انرژی هسته ای سلاح کشتار جمعی بسازیم گفت : برای ملت ایران و مسلمانان بالاتر از فتوای شرعی حکمی وجود ندارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت کشورهای منطقه و گروههای تروریستی اشاره و گفت : در دو قرن اخیر گرفتاریهای زیادی بین کشورهای اسلامی بوجود آمده است که این گرفتاریها را کشورهای قدرتمند با سواستفاده از کشورهای کوچک و بزرگ ایجاد کردند.

 

لاریجانی باطرح این پرسش که چرا امروز کشورهای اسلامی دچار تنش و درگیری شدند ، گفت : درحالی که مسلمانان صدر اسلام با گروه اندک مقابل دشمنان پرجمعیت مقابله و پیروز می شدند امروز گروههای صهیونیستی از جمله داعش و تکفیریها چنان به کشورهای اسلامی فشار می آورند که قادر به مقابله با آنان نیستند.

 

وی ادامه داد : چرا کشورهای اسلامی امروز نمی توانند تصمیم گیری بکنند به خاطر اینکه تفکر و روحیه مجاهدت طلبی از متن زندگی ملت های مسلمان خارج شده است.

 

وی با اشاره به اینکه چرا وضعیت قیمت نفت در چند ماه اخیر از ۱۱۰ دلار به ۴۵ دلار کاهش یافته است گفت : به خاطر اینکه کشورهای اسلامی مستقل فکر نمی کنند و بجای اینکه به ملت خود تکیه کنند به قدرت کشورهایی که فقط به فکر منفعت خودشان هستند تکیه می کنند.

 

لاریجانی ادامه داد : بلایی که در منطقه توسط گروههای تکفیری به جان مسلمانان انداخته شده به خاطر این است که این کشورها به قدرت کشورهای بزرگ تکیه کردند نه به قدرت و پشتوانه ملت خود.

 

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورهای مسلمان و اسلامی منطقه کاخ و ارتش دارند اما هیچ گونه تسلطی بر منافع کشورشان ندارند گفت : شنیدم یک گروه تروریستی ذر منطقه فقط ۳۰ میلیارد دلار سلاح در اختیار دارد ، این سلاح ها را از کجا آورده است.

 

رییس مجلس افزود : کاهلی و جدا کردن روحیه مجاهدت از متن زندگی مردم مسلمان عامل آشفتگی زندگی امروز ملت های منطقه است.

 

وی اظهار داشت : ایران اسلامی با رهنمودهای امام راحل در زمینه ترویج تفکر مجاهدت در راه اسلام قدرتمندانه و عزتمندانه پای خود ایستاده و همچنان راه و رسم مجاهدت و شهادت طلبی را فراموش نکرده و در متن زندگی خود قرار داده است.

 

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت تولید و رونق اقتصادی در سال جاری اشاره کرد و گفت : تحریم ها حدود ۳۰ درصد بر وضعیت اقتصاد کشور اثر گذاشته اما بیشترین مشکلاتی که در بخش های مختلف وجود دارد به دلیل اختلافات داخلی است.

 

وی رونق تولید در حوزه اقتصاد را مجاهدت امروز ایران دانست و گفت : مجلس با تصویب چند قانون در حمایت از سرمایه گذاری و تولید همگام با دولت است.

 

رییس مجلس شورای اسلامی از تخصیص ۵۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه برای خشکسالی در سال جاری خبرداد و گفت : قانون رفع موانع تولید از دیگر مصوبات مهم مجلس است که دولت باید با جدیت آن را دنبال کند.

 

وی به اهیمت توسعه کشاورزی در استان مازندران اشاره و گفت : کشاورزی مازندران با توسعه صنعت می تواند امنیت غذایی ایران را تضمین کند.

 

 

 ایرنا