سراجی توجه خیرین را در زمینه گسترش خدمات ایمنی به شهروندان بهشهر خواستار شدو عنوان کرد:کمک خیرین در بخش های مختلف برای سازمان آتش نشانی بسیار ارزشمند است و می توان از ظرفیت بالای خیرین برای کمک و گسترش فرهنگ ایمنی و ارائه این خدمات به شهروندان استفاده کرد.

seraji-atashneshani

 

 

به گزارش شرق پرس  مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بهشهر در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در شش ماهه نخست امسال ۴۴۵ مورد حادثه در سامانه ۱۲۵ این سازمان به ثبت رسیده است.

 

 

حسین سراجی افزود: سطح خدمات دهی سازمان آتش نشانی بهشهر به شهروندان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و این سازمان کلیه حوادث سطح شهر و محدوده آن را در صورت نیاز پوشش می دهد که از تعداد ۴۴۵ مورد عملیات ثبت شده در شش ماهه نخست سال جاری تعداد ۲۲۸ مورد آتش سوزی و ۲۱۷ مورد عملیات امدادو نجات بوده است.

 

 

وی عملیات امداد و نجات را از دیگر خدمات سازمان آتش نشانی بهشهر نام برد و اظهار داشت: ارائه خدمات امداد و نجات در زمینه های برق گرفتگی، سقوط، حیوانات وحشی و موذی ، حوادث آسانسور ، چرخ گوشت و … از جمله عملیات هایی است که این سازمان در خصوص خدمات دهی بهتر و بیشتر به شهروندان ارائه می دهد.

 

 

سراجی با بیان اینکه میزان موارد آتش سوزی در شش ماهه نخست سال بیشتر است بیان داشت: ۵۰ درصد حوادث در شش ماهه نخست سال مربوط به آتش سوزی مزارع است که در فصل برداشت صورت می گیرد و در مواردی آتش به دامداری ها ،واحدهای صنعتی و مرغداری ها سرایت و موجب خسارت می شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه سطح خدمات سازمان آتش نشانی در همه زمینه ها گسترش پیدا کرد افزود: با رویکردی که سازمان بنا نهاده با تماس هر شهروند اعزام صورت می گیرد و سعی سازمان آتش نشانی بهشهر در این است که کلیه حوادث در کمترین زمان پوشش داده شود و عملیات های انجام شده به نحو مطلوب انجا م گیرد.

 

 

مدیر عامل سازمان آتش نشانی بهشهر ادامه داد: از سال ۸۳ سازمان شدیم و تشکیلات سازمانی ما در سال ۸۹ شکل گرفت که با تلاش شهردار و شورای اسلامی شهر توانستیم در سال ۹۴ از لحاظ بودجه مستقل شویم .

 

 

وی تاکید کرد: هر چند با مستقل شدن بودجه این سازمان توانستیم بخش عمده ای از نیازهایمان را در بخش تجهیزات مرتفع کنیم اما هنوز برای دست یافتن به تجهیزات پیشرفته و نوسازی ناوگان عملیاتی به کمک و حمایت مالی نیاز داریم که امیدواریم با کمک مسئولان و بخصوص خیرین محترم بتوانیم گام موثری در جهت افزایش خدمات ایمنی و امدا دو نجات در سطح شهرستان برداریم.

 

 

سراجی توجه خیرین را در زمینه گسترش خدمات ایمنی به شهروندان خواستار شد و عنوان کرد:کمک خیرین در بخش های مختلف برای سازمان آتش نشانی بسیار ارزشمند است و می توان از ظرفیت بالای خیرین برای کمک و گسترش فرهنگ ایمنی و ارائه این خدمات به شهروندان استفاده کرد و سازمان آتش نشانی بهشهر از حضور و کمک خیرین استقبال می کند.

 

 

مدیر عامل سازمان آتش نشانی بهشهر تصریح کرد: عمر بعضی از ماشین های این سازمان به پنجاه سال می رسد و این امر زمان رسیدن به محل حادثه را افزایش می دهد که نیازمند توجه بیشتر به ناوگان عملیاتی این سازمان است.

 

 

وی تعداد پرسنل این سازمان را ۳۶ نفر عنوان و خاطر نشان ساخت: در حال حاضر دو ایستگاه به نامهای شهید تندگویان در زیروان و ایستگاه شهید امینی در حال فعالیت هستند و ایستگاه سوم جمهوری نیز با اتمام عملیات ساختمانی آن راه اندازی و به بهره برداری می رسد که امیدواریم با بهره برداری از این ایستگاه بتوان حجم خدمات دهی به شهروندان را افزایش داد.

 

 

سراجی فعالیت های سازمان آتش نشانی را در سه بخش پیشگیری ، آموزش و عملیات عنوان کردو یاد آور شد: با پیشگیری راه را بر حوادث می بندیم و با آموزش به مدارس، ادارات، مهد کودکها و شهروندان توانایی آنان را در بخش اطلاع رسانی و ایمنی بالاتر می بریم و در بخش عملیات سعی می کنیم خدمات دهی گسترده تری را به شهروندان ارائه دهیم.

 

 

وی ادامه داد: با گسترش سا خت و ساز در شهر نظارت   بر رعایت اصول ایمنی با دستورالعمل های ایمنی در ساختمان سازی ها اعمال می شود   به طوری که صدور پایان کار منوط به دریافت مجوز ایمنی ساختمان از سازمان آتش نشانی است.

 

 

مدیر عامل سازمان آتش نشانی بهشهر در خاتمه سخنانش نجات جان شهروندان و جلوگیری از بروز خسارت برای آنان را از شیرین ترین لحظات خدمت خود خواند و با بیان اینکه “۱۳ سال است که با عشق به شغل آتش نشانی مشغولم “خاطر نشان ساخت: از همکارانم در سازمان آتش نشانی بهشهر تشکر میکنم که با امکانات محدودی که در اختیار دارند بیشترین خدمات را به شهروندان ارائه می دهند .

 گفتگو از: سکینه نوری تیرتاشی