مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به بارش برف و باران در آخر هفته افزود: دمای هوا این استان از روز پنجشنبه تا یکشنبه هفته آینده به تدریج تا 20 درجه سانتیگراد سرد می‌شود.

بارش برف و باران و کاهش 20 درجه ای دما در مازندران

 

به گزارش شرق پرس به نقل از اطلاعیه اداره کل هواشناسی مازندران، اداره کل هواشناسی مازندران با انتشار اطلاعیه‌ای کاهش دما در مناطق جلگه‌ای را بین شش تا ۱۵ و برای ارتفاعات و مناطق کوهستانی تا ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی کرد.

 

با توجه به ورود و استقرار یک سامانه سرد از روز پنجشنبه در شمال کشور، شهروندان مازندران برای سه تا چهار روز شاهد وزش باد شدید همراه با بارش برف و باران خواهند بود.

 

هواشناسی مازندران، نسبت به بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی بر اثر شدت بارندگی در این مدت هشدار داد.

 

در این اطلاعیه با پیش‌بینی مه آلود بودن و لغزندگی جاده‌های کوهستانی بر اثر بارش برف به رانندگان درباره احتمال ایجاد اختلال در تردد هشدار داده شده است.

 

هواشناسی مازندران وضعیت دریای خزر را در این مدت توفانی پیش‌بینی کرد و از صیادان خواست تا از رفتن به دریا خودداری کنند. سامانه هوای سرد تا اواسط هفته آینده در مازندران ماندگار خواهد بود.