نیویورک تایمز در بازتاب سخنان رهبری می افزاید: رهبر ایران همچنین توقف فعالیت های حساس و کلیدی مربوط به غنی سازی به مدت یک دهه را رد کرده و مخالفت خود با بازدید از مراکز نظامی ایران را نیز اعلام کرده است.

بازتاب سخنان مقام معظم رهبری در رسانه های بین المللی

 

 
به گزارش شرق پرس  سخنان شب گذشته مقام معظم رهبری درباره موضوع هسته ای، از جمله موضوعاتی است که امروز در شمار زیادی از مطبوعات و رسانه های بین المللی بازتاب یافته است.
 
 
 
 
«یو اس ای تودی» از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می نویسد یک هفته مانده به ضرب الاجل تعیین شده برای توافق هسته ای ایران، رهبر این کشور در سخنانی، بازرسی از مراکز حساس و توقف بلندمدت فعالیت های هسته ای را رد کرده و در عین حال، درخواست برداشته شدن سریع تحریم ها را مطرح نموده است.
 
 
به عقیده این روزنامه، محورهای مطرح شده در سخنرانی رهبر انقلاب، در نقطه مقابل مواضعی است که توسط ایالات متحده و دیگر قدرت های جهانی درباره ضرورت محدود کردن برنامه هسته ای ایران در مقابل پایان دادن به تحریم ها مطرح شده است.
 
 
 
*****
 
 
 
روزنامه «نیویورک تایمز» از جمله دیگر مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می نویسد رهبر ایران خواستار آن شده که بخش عمده تحریم ها، پیش از محدود شدن بخش هایی از برنامه هسته ای ایران و همچنین پیش از تأیید عمل کردن ایران به تعهدات خود از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی برداشته شود.
 
 
این روزنامه می افزاید رهبر ایران همچنین توقف فعالیت های حساس  و کلیدی مربوط به غنی سازی به مدت یک دهه را رد کرده و مخالفت خود با بازدید از مراکز نظامی ایران را نیز اعلام کرده است.
 
 
 
این روزنامه در تحلیل خود از سخنان رهبر انقلاب می نویسد برخی بر این باورند که این مواضع سبب محدود شدن فضای مانور تیم مذاکره کننده ایران می شود؛ اما کارشناسان خارجی معتقدند این سخنان بسیار هوشمندانه و جهت تقویت مذاکره کنندگان بیان شده؛ زیرا آن ها خواهند گفت که از خط قرمزهای رهبر خود کوتاه نخواهند آمد و امتیاز بیشتری نخواهند داد.
 

 
 
تابناک