شاعری, نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس گفت: چاه‌های آب کشاورزی دچار کم‌آبی شده‌اند و صدها هکتار اراضی شالیزاری در شرق مازندران در تهدید از بین رفتن محصولات قرار دارند...

شرق مازندران شاعری خشکسالی آب : با بحران خشکسالی در شرق مازندران روبه‎رو هستیم

 

به گزارش شرق پرس ( شرق مازندران) علی‌محمد شاعری نماینده شهرستانهای شرقی مازندران, در گفت‌وگو با فارس با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی بارش باران در سال‌جاری زراعی نسبت به سال گذشته اظهار کرد: این شرایط سبب کاهش سفره‌های آب زیرزمینی و منابع آبی در آب‌بندان‎ها و سدها شده است که با ادامه آن با بحران خشکسالی روبه‎رو می‎شویم.

 

وی افزود: در حال حاضر استان‎های مازندران و گلستان با کمبود شدید منابع آب کشاورزی مواجه شده‌اند و در شرق مازندران نیز در روزهای گذشته، کمبود آب به‎ویژه در اراضی شالیزاری سبب گلایه‎های کشاورزان شده است.

 

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: چاه‌های آب کشاورزی دچار کم‌آبی شده‌اند و صدها هکتار اراضی شالیزاری در شرق مازندران در تهدید از بین رفتن محصولات قرار دارند لذا از وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو و سازمان آب منطقه‎ای می‎خواهیم که هر چه سریع‌تر وارد عمل شده و به کمک کشاورزان بشتابند.

 

این مسؤول بیان کرد: سال گذشته نیز مشکلات کم‎آبی را در استان‎های شمالی و ازجمله در مازندران و به‎طور ویژه در شرق این استان داشتیم که تا حدودی مدیریت شد و خسارت‎های قابل توجهی را نیز تا قبل از اقدامات، شاهد بودیم.

 

شاعری ادامه داد: اکنون گلایه‌های فراوانی را از سوی کشاورزان داریم که اگر جدی گرفته نشود، بحران و خسارت‌های جبران‌ناپذیری را بیش از سال گذشته خواهیم داشت.

 

وی درباره راه حل برون‎رفت از این مشکل اظهار کرد: وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو با همکاری سازمان‌های مربوطه در استان باید با مدیریت منابع آبی و به‌کارگیری امکانات و تجهیزات مورد نیاز، به کشاورزان کمک کنند تا محصولات خود را بدون نگرانی به مرحله برداشت برسانند.

 

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: برای رسیدن به نتیجه مطلوب، نیازمند همت دوسویه از طرف مسؤولان و مردم هستیم، مسؤولان مربوطه در مدیریت و تأمین منابع آبی و مردم نیز در مدیریت مصرف آب بکوشند.