حمید عمرانی  سرپرست پایگاه میراث جهانی باغ عباس آباد بهشهر اظهار داشت: با مشکل مدیریت چندگانه باغ عباس آباد مواجه هستیم که باید مدیریت آن یکپارچه شود تا تصمیمات درست در جهت پیشبرد اهداف عباس آباد اتخاذ شود.

عباس آباد بهشهر مدیریت یکپارچه

 

 

 به گزارش شرق پرس مراسم نکوداشت روز جهانی موزه ها و هفته میراث فرهنگی در محل پایگاه میراث جهانی باغ عباس آباد بهشهر با حضور مسئولان استانی و شهرستانی میراث فرهنگی و نیز شهروندان بهشهری و مسافران و گردشگران برگزار شد که از جمله برنامه های این مراسم؛ نقالی و شاهنامه خوانی، اجرای موسیقی سنتی مازندرانی و اهداء لوح تقدیر به فعالان حوزه میراث فرهنگی بهشهر بود.

 

سرپرست پایگاه میراث جهانی باغ عباس آباد بهشهر در حاشیه این مراسم، در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در طی سال ها تلاش کردیم که باغ عباس آباد را به جایگاه شایسته خود برسانیم زیرا این مجموعه به ثبت جهانی رسیده و باید به صورت ویژه به استان، کشور و در سطح جهانی معرفی شود تا همگان آن را بشناسند و در ابتدا بهشهری ها و سپس مازندرانی ها نقش مهمی در جهت معرفی میراث جهانی باغ عباس آباد بهشهر دارند تا در جایگاه ویژه ای که شایسته آن است قرار گیرد.

 

حمید عمرانی افزود: آثار تاریخی بهشهر بی نظیر است و از آن جایی که اماکن تاریخی بخشی از موزه محسوب می شوند در حقیقت باغ عباس آباد بهشهر یک موزه است که مردم و مسافران از آن بازدید کرده و وقایع تاریخی که در دوران صفویه و دوره های دیگر در عباس آباد به وقع پیوسته برای مردم بازگو می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: تلاش باستان شناسان، مرمت گران و همه کارکنان میراث فرهنگی در جهت حفظ و نگهداری و معرفی آثار تاریخی بوده که نشان دهنده هویت و گذشته مردم این سرزمین است.

 

سرپرست پایگاه میراث جهانی باغ عباس آباد بهشهر تاکید کرد: آن گونه که در شأن و جایگاه واقعی مجموعه تاریخی عباس آباد بهشهر بوده تا کنون به آن توجه نشده و در حقیقت مورد غفلت واقع شده است و از طرفی با مشکل مدیریت چندگانه باغ عباس آباد مواجه هستیم که باید مدیریت آن یکپارچه شود تا تصمیمات درست در جهت پیشبرد اهداف عباس آباد اتخاذ شود.

عمرانی گفت: ناگفته های باغ عباس آباد و ظرفیت های حوزه میراث فرهنگی بهشهر و مازندران باید در قالب برگزاری همایش ها و گردهمایی ها برای مردم شهرستان، مسافران و گردشگران بازگو شود و اینگونه همایش ها باید به صورت مداوم و دوره ای در سطح شهرستان ها برگزار شود.

وی افزود: میراث فرهنگی به عنوان سرمایه با درآمدزایی بالا در تولید ناخالص کشورها تاثیر بسزایی دارد و به همین دلیل در راستای بهبود وضعیت اقتصادی مردم و اشتغال زایی و همچنین برای حفظ میراث گران بهای فرهنگی و تمدن کهن ایران باید همه تلاش کنند.

سرپرست پایگاه میراث جهانی باغ عباس آباد بهشهر با اشاره به اینکه سازمان شورای بین‌المللی ابنیه و محوطه‌ها در سال ۲۰۱۷ شعار “میراث فرهنگی و گردشگری پایدار” را انتخاب کرده است، خاطرنشان کرد: باید همه کمک و تلاش کنند تا وضعیت میراث فرهنگی مازندران و کشور به پایداری و ثبات برسد و حوزه گردشگری به پویایی و رونق دست یابد تا جوابگوی نیاز شهروندان و گردشگران در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشیم.

عمرانی تصریح کرد: تلاش می کنیم تا زیرساخت های گردشگری را فراهم کنیم تا اقتصاد گردشگری رونق پیدا کند و با این نگاه تلاش کردیم مجموعه تاریخی عباس آباد بهشهر که به عنوان یکی از باغ های کشور و پایگاه میراث جهانی محسوب می شود را به خوبی به علاقمندان و دوستداران میراث فرهنگی معرفی کنیم تا موجب جذب گردشگر و رونق صنعت توریسم شود.

 

 

 

 

 

 

ایسنا