سرهنگ مرادی با هشدار به کسانی که می‌خواهند امنیت جامعه را به مخاطره بیندازند، متذکر شد: امنیت ما حاصل خون شهیدان و زحمت مأموران خدوم نیروی انتظامی است و اگر عده‌ای بخواهند باعث ناامنی جامعه شوند، بدون هیچ ملاحظه‌ای در چارچوب قانون با آنها برخورد می‌کنیم.

moradi-sarhang-beshahr5

 

 

به گزارش شرق پرس سرهنگ محمدولی مرادی در گفت‌وگو با فارس در شهرستان بهشهر اظهار کرد: مسئولیت و حضور مقتدرانه، یک موهبت الهی برای راست‌قامتان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است و این توفیقات به وسیله ایثارگری کارکنان ناجا در دریا، زمین و آسمان ایران اسلامی حاصل شده است.

 

 

وی رمز موفقیت نیروی انتظامی را همدلی و هم‌زبانی و اطاعت از فرامین ولی امر مسلمانان جهان دانست و افزود: هرچند زحمات کارکنان نیروی انتظامی بر کسی پوشیده نیست، اما هفته نیروی انتظامی فرصت مناسبی برای ارائه خدمات این نیرو به مردم است تا نگاهی نیز به کارنامه خود داشته باشیم و با برطرف کردن ضعف‌ها به نقاط قوت خود بیافزاییم.

 

 

فرمانده انتظامی بهشهر با انتقاد از عملکرد پلیس عربستان در به‌وجود آمدن حادثه منا اظهار کرد: در سال گذشته حدود یک‌میلیون زائر از ایران به کربلا رفتند و با آنکه نخستین تجربه کاری پلیس ایران در این زمینه محسوب می‌شد، اما شاهد این بودیم که کوچک‌ترین اتفاقی رخ نداد و به یاری خدا در اربعین پیش‌رو نیز موفقیت چشم‌گیر نیروی انتظامی را مشاهده می‌کنیم.

 

 

* روحیه بسیجی؛ رمز موفقیت نیروی انتظامی

وی علت عملکرد موفق نیروی انتظامی و مدیریت زیرمجموعه خود را داشتن روحیه بسیجی عنوان کرد و افزود: فاجعه منا نشان می‌دهد که فقط داشتن اسلحه مناسب و یا اسلحه‌ای که ساخته کشورهای بیگانه است، نمی‌تواند سبب پیشرفت تأمین‌کنندگان امنیت یک کشور باشد، ولی ما افتخار می‌کنیم که در سال همدلی و هم‌زبانی توانستیم کارنامه‌ای درخشان از خود به یادگار بگذاریم.

مرادی استفاده از ظرفیت بسیج و آموزش و پرورش با عنوان پلیس افتخاری را گام موثری در پیشگیری و کاهش جرائم دانست و گفت: برای داشتن امنیت پایدار نمی‌توان نقش نیروهای مردمی را نادیده گرفت و تشکیل پلیس محله و ارجاع برخی مأموریت‌های خدماتی به شرکت‌های خصوصی، نیروی انتظامی را به سمت موفقیت‌های بیشتر سوق می‌دهد.

 

 

* کشف ۱۰۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر از ۲۵ سوداگر مرگ

رئیس پلیس انتظامی شهرستان بهشهر از کشف ۱۰۳ کیلو و ۹۴۱ گرم انواع مواد مخدر و دستگیری ۲۵ نفر از سوداگران مرگ در ۶ ماه نخست سال‌جاری در این شهرستان خبر داد و گفت: بیش از ۳ هزار مورد تجهیزات ماهواره‌ای و محصولات ضدفرهنگی نیز در همین مدت در شهرستان بهشهر کشف شد.

عضو شورای تأمین شهرستان بهشهر همچنین از توقیف ۳۰ قبضه سلاح غیرمجاز و کشف ۹۹ هزار نخ سیگار قاچاق در این شهرستان در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: در راستای اجرای امنیت مالی و بازپس‌گیری اموال مسروقه شهروندان مانند لوازم منازل و خودرو نیز پلیس نیروی انتظامی بهشهر موفق شد ۳۳۹ مورد از این اموال را در ۶ ماهه نخست سال‌جاری کشف و در این رابطه نیز ۲۵۵ نفر را دستگیر کند.

 

 

* تشکیل و ارسال ۶۴۳۴ پرونده توسط پلیس انتظامی به مراجع قضایی

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر بیان کرد: در ۶ ماهه ابتدای سال ۹۴، ۱۳ هزار و  ۴۱۵ تماس با پلیس ۱۱۰ بهشهر گرفته شد که ۵ هزار و ۴۰۹ مورد از این تماس‌ها عملیاتی شده و تماس‌های راهنمایی و ارشاد نیز ۵ هزار و ۲۱۵ مورد و مراجعه به کلانتری‌ها، ۲ هزار و ۷۶۵ مورد گزارش شده است.

وی گفت: در این مدت، ۶ هزار و ۴۳۴ پرونده انتظامی تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد، ۳ هزار و ۷۸۸ پرونده اجرای احکام قضایی، ۲۰ هزار و ۸۵۰ برگ ابلاغ دستورات قضایی، ۴۹۰ مورد اجرای دستورات قضایی، تخریب هشت مکان غیر مجاز و پنج مورد رفع حکم سند عدوانی، از دیگر اقدامات نیروی انتظامی شهرستان بهشهر بوده است.

* توقیف ۱۴۲۱ خودرو و موتورسیکلت به دلیل رعایت نکردن موارد قانونی

 

 

مرادی در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهار کرد: در نیمه نخست سال‌جاری، در تصادفات درون‌شهری پنج مورد فوتی و ۱۹ مورد زخمی گزارش شده است و این آمار در تصادفات برون‌شهری بهشهر با ۷ فوتی و ۱۷ مورد زخمی روبه‌رو بوده است.

وی افزود: شهرستان بهشهر به لحاظ کاهش تصادفات در استان مازندران در مقام دوم قرار دارد که هم پلیس راهور و هم راهنمایی و رانندگی این شهرستان مورد تقدیر قرار گرفتند.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر گفت: در این مدت، یک‌هزار و ۱۶۰ دستگاه موتور سیکلت بدون پلاک، بدون مدارک کافی و مزاحم نوامیس توقیف شده و ۲۶۱ دستگاه خودرو به علت نداشتن مدارک شناسایی لازم یا رعایت‌نکردن ارزش‌های اسلامی که از جمله آن می‌توان به سگ‌گردانی توسط صاحبان آنها اشاره کرد، توقیف شدند.

 

 

* پلمب ۹۵ مکان عمومی متخلف

مرادی از یک‌هزار و ۷۵۰ مورد نظارت بر اماکن عمومی توسط مأموران سخت‌کوش نیروی انتظامی بهشهر در مدت زمان مذکور خبر داد و تصریح کرد: این نظارت‌ها منجر به دریافت تعهد از ۸۶۰ صاحب ملک متخلف و  پلمب ۹۵ ملک عمومی شده است.

عضو شورای تأمین شهرستان بهشهر گفت: تاکنون، ۲۵ طرح ارتقای امنیت اجتماعی برای کاهش سرقت و مبارزه با مواد مخدر، محصولات ضدفرهنگی و روان‌سازی ترافیک و سد معبر توسط نیروی انتظامی این شهرستان اجرا شده است.

مرادی ادامه داد: اجرای این طرح‌ها دو بار در هفته است که توسط پلیس‌های آموزش‌دیده و متخصص در شهرهای رستم‌کلا، بهشهر و خلیل‌شهر انجام می‌شود.

 

 

* حضور مأموران انتظامی در مساجد برای تبیین برنامه‌های انتظامی

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهشهر با مهم خواندن برنامه‌های فرهنگی تأکید کرد: فرماندهان یگان‌های انتظامی شهرستان بهشهر به همراه تمامی معاونان خود به هنگام نماز مغرب و عشاء در یکی از مساجد شرکت می‌کنند و ضمن تبیین برنامه‌های نیروی انتظامی به مشکلات انتظامی و راهنمایی و رانندگی مردم پاسخ می‌دهند.

فرمانده انتظامی بهشهر گفت: به‌مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و در راستای ترویج ورزش همگانی با مشارکت مردم، ۱۷ مهر ماه با شعار «ورزش دشمن اعتیاد»، پیاده‌روی خانوادگی از پارک ملت تا شرکت بهپاک بهشهر برگزار و به قید قرعه به شرکت‌کنندگان جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

وی در پایان با هشدار به کسانی که می‌خواهند امنیت جامعه را به مخاطره بیندازند، متذکر شد: امنیت ما حاصل خون شهیدان و زحمت مأموران خدوم نیروی انتظامی است و اگر عده‌ای بخواهند باعث ناامنی جامعه شوند، بدون هیچ ملاحظه‌ای در چارچوب قانون با آنها برخورد می‌کنیم.