حجت الاسلام محمدی‌لائینی امام جمعه نکا با بیان اینکه باید فضایل اهل بیت(ع) را در زندگی الگوبرداری کنیم افزود: سیره عملی و سیره سیاسی حضرت امام خمینی (ره) باید در زندگی به‌کارگیری شود.

محمد لائینی امام جمعه نکا

 

 

 

به گزارش شرق پرس حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لائینی  در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران، اظهار کرد: مردم ایران اسلامی مدافع نظام هستند و حاضرند در راه انقلاب جان خود را فدا کنند.

 

وی با اشاره به اینکه راهی که امام خمینی(ره) جلوی مردم گذاشت هنوز ادامه دارد، افزود: امام راحل شخصیتی جامع داشتند که مفسر، فیلسوف، عارف و عالم به معانی و مفاهیم علومی دینی بودند و تحت حاکمیت تقوا و عقلانیت زندگی می‌کردند و هوای نفسانی بر ایشان چیره نشده بود.

 

امام جمعه نکا با بیان اینکه امام خمینی(ره) بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی بوده و سهم بالایی در نظام داشته اما با خضوع و خشوع زندگی می‌کردند، ادامه داد: سیره سیاسی و اجتماعی امام خیلی مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

 

محمدی‌لائینی با بیان اینکه باید فضایل اهل بیت(ع) را در زندگی الگوبرداری کنیم و در متن رفتاری خود به‌کارگیری کنیم، اضافه کرد: سیره عملی و سیره سیاسی حضرت امام خمینی (ره) باید در زندگی به‌کارگیری شود.

 

وی بیان کرد: برای اینکه انقلابی بمانیم نباید بُعد سیاسی اجتماعی امام(ره) را کنار بگذاریم و هیچ‌کس حق ندارد استکبارستیزی را در جامعه کوچک جلوه دهد.

 

امام جمعه نکا با بیان اینکه علاوه بر معرفی شخصیت حقیقی امام خمینی(ره) به جامعه باید کاری کنیم جامعه انقلابی بماند و آن منوط به شخصیت سیاسی و اجتماعی امام است، تصریح کرد: دشمن می‌خواهد ملت جمهوری اسلامی دیگر انقلابی نباشند و فقط نام کشور جمهوری اسلامی باشد.

 

محمدی لائینی یکی از مسائل و مبانی مهم اسلام را ولایت فقیه دانست و گفت: رفع مشکلات مردم، سلامت، صداقت، راستگویی و امانتداری در ادارات بهترین خدمت به انقلاب است و مردم به نظام دلگرم می‌شوند و از انقلاب جانانه دفاع می‌کنند.

 

به گزارش فارس, وی اوقاف را دستگاهی مذهبی دانست و افزود: کارکنان اوقاف با حق‌الناس سروکار دارند و در اجرای نیت واقف باید دقت داشته باشند و طبق نیت واقف در وقف‌نامه عمل کنند.