رییس انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) هشدار داده بود پهپادهایی که شهروندان به پرواز در می‌آورند خطری رو به افزایش و جدی برای هواپیماهای مسافربری است.

 

 

شرق پرس: به گفته پلیس لندن یک هواپیمای مسافربری شرکت هوایی «بریتش ارویز» که از «جنوای» ایتالیا به مقصد فرودگاه هیتروی لندن پرواز کرده بود با یک پهپاد برخورد کرده اما به سلامت بر زمین نشسته است.

 

 ایسنا نوشت: خلبان ارباس A320 که حامل ۱۳۲ مسافر بود بعد از فرود، برخورد هواپیما با یک شی – به احتمال زیاد پهپاد – را گزارش کرد و مقامات، تحقیق در این باره را آغاز کرده‌اند.

 

پلیس لندن اعلام کرده هنوز کسی در این رابطه بازداشت نشده است. به گفته یکی از مقامات بریتیش ارویز، هواپیما به سلامت به زمین نشست، مهندسان کاملا آن را بازرسی کرده‌اند و هواپیما آماده پرواز بعدی است.

 

به گزارش بی‌بی‌سی، این شرکت همچنین اعلام کرد که نهایت همکاری را در تحقیقات به عمل خواهد آورد.

 

اوایل سال جاری میلادی، تونی تایلر رییس انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) هشدار داده بود پهپادهایی که شهروندان به پرواز در می‌آورند خطری رو به افزایش و جدی برای هواپیماهای غیرنظامی است.

 

تایلر خواستار وضع و اعمال قانون پیش از وقوع حادثه جدی شده بود. پیش از این چندین بار در فرودگاه‌های مختلف انگلیس گزارش شده بود که برخورد پهپاد با هواپیما بسیار نزدیک بوده اما این نخستین باری است که برخورد واقعی گزارش شده است.