حجت الاسلام جباری با هشدار به مسئولان استانی گفت: برخی‌ها با استدلال‌های غیرکارشناسی و غیرعقلانی می‌خواهند پروژه بزرگ منطقه آزاد را از شرق مازندران خارج کنند.

برخی در پی خارج کردن طرح منطقه آزاد از شرق مازندران هستند

 

 

 

به گزارش شرق پرس حجت‌الاسلام سیدعربعلی جباری در خطبه‌های این‌ هفته نماز آدینه بهشهر همانند گذشته با توصیه همگانی به تقوای الهی و رویکرد مردم به امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: داشتن بصیرت و دفاع از ارزش‌های اسلامی سبب جلوگیری از نفوذ اشرار و نظام استکباری به مرزهای فکری و اجتماعی جهان اسلام می‌شود.

 

 

 

وی اضافه کرد: مهم‌ترین تکلیف و وظیفه امروز مسلمانان جهان این است که اسلام ناب محمدی را بشناسیم و آن را از اسلام آمریکایی و اسلام وهابیت تشخیص داده و متمایز کنیم.

 

 

خطیب نماز جمعه بهشهر با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور روسیه و موضع‌گیری‌های اخیر او درباره داعش که گفته بود اسلام داعش یک اسلام دروغین است، خاطرنشان کرد: علت ساخت مسجد از سوی پوتین برای این است که می‌داند اسلام حقیقی را باید از زبان رهبر متفکر ایران اسلامی شنید.

 

 

جباری تصریح کرد: اسلام می‌تواند اداره جامعه جهانی را به‌عهده بگیرد و اکنون می‌بینیم که همه مزدوران از جمله داعش برای اسلام‌هراسی، اسلام‌ستیزی و اسلام‌زدایی از سوی استکبار طراحی شده‌اند.

 

 

وی با اشاره به فجایع غم‌بار منا که سبب به شهادت رسیدن تعداد زیادی از حجاج کشورهای مختلف از جمله ایران اسلامی شده است، اضافه کرد: در سال‌های گذشته حکام عربستان را به‌عنوان مسلمان و خادم حرمین شریفین می‌دانستیم و همه توجه ما به رژیم صهیونیستی بود و امروز متوجه می‌شویم که همه آنها مأموران اسرائیل غاصب هستند.

 

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهشهر گفت: امام خمینی (ره) فرمودند که ما اگر از صدام و آمریکا بگذریم از آل‌سعود نخواهیم گذشت، چرا که امام (ره) این روزهای غم‌بار برای مسلمانان و جنایات آل‌سعود را می‌دیدند.

 

 

امام جمعه بهشهر ادامه داد: حادثه خون‌بار منا باعث به‌درد آمدن دل رهبری شده است که آن پیام سوزناک را برای همه مسلمانان ایراد کردند، لذا به همه مومنان توصیه می‌کنم که با هم متحد شده و با مهر و عطوفت در کنار یکدیگر باشیم همچنین از مسائل حاشیه‌ای پرهیز کرده و به خدمات بیشتر به مردم فکر کنیم.

 

 

وی درباره ایجاد منطقه آزاد تجاری در بندر امیرآباد بهشهر بیان کرد: پیشنهاد ما در سفر آتی رئیس‌جمهور به مازندران این است که بندر امیرآباد بهشهر به منطقه آزاد تجاری تبدیل شود.

 

 

جباری تصریح کرد: برخی‌ها با استدلال‌های غیرکارشناسی و غیرعقلانی می‌خواهند این پروژه بزرگ را از شرق مازندران خارج کنند.

 

 

به گزارش فارس, امام جمعه بهشهر در پایان گفت: از این تریبون به مسئولان استانی و شهرستانی به‌ویژه استاندار مازندران این پیام را می‌دهم که در این جریان به‌سمت عدالت حرکت کرده و شهرهای مورد نظر برای این کار را خوب بررسی کنید.