محمد اسلامی در جمع ائمه جمعه مازندران در بهشهر گفت : برخی از صنایع مازندران از سال 86 وام گرفته اند و تاکنون هیچ گونه برگشتی به بانک های وام دهنده نداشته اند و از این طریق منابع مالی دولت در تله افتاده است

محمد اسلامی استاندار مازندران: برخی صنایع استان منابع مالی دولت را در تله انداخته اند

 

به گزارش شرق پرس محمد اسلامی استاندار مازندران در اجلاسیه ائمه جمعه مازندران در بهشهر افزود : تسهیلاتی که به عنوان سرمایه و سرمایه در گردش در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد باید به بانک ها برگردد تا اعتبار بانک ها خدشه دار نشود.

وی با اعلام این که تنها در سال گذشته ۴۹۰ میلیارد تومان به واحدهای تولیدی استان مازندران وام و تسهیلات پرداخت شد ، گفت : تاکنون یک ریال از این مبلغ برگشت نکرده است و باید در این راستا تلاش بیشتری برای همکاری با بانک ها انجام شود.

نماینده عالی دولت در مازندران تاکید کرد : ما به عنوان مسئولان حکومتی باید مراقبت کنیم تا حرکت های مختلف سالم و در مسیر صحیح باشد.

وی افزود : برای مبارزه با رانت ، فساد و توسعه اقتصادی و توسعه همه جانبه نیازمند همدلی قوی هستیم و باید از گردنه های سخت عبور کنیم.

استاندار مازندران یکی از مشکلات مهم بخش کشاورزی استان را خرده مالکی دانست و گفت : با این وضعیت نمی توان به بهره وری فکر کرد و لذا با انجام کشت مکانیزه برنج در مازندران ، باید اشتغال زایی مناسب ایجاد شود.

وی افزود : در رابطه با برنج سالیان سال ، مجوز و حواله واردات در جیب برخی از سودجویان بوده است که برای مقابله با فساد و سالم سازی فضا اراده شد که مجوز داده نشود و کنترل شده است.

استاندار مازندران همچنین گفت : در بخش صنایع ۲ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی دارای موافقت اصولی در استان وجود دارد که از این تعداد یکهزار و ۵۰۰ واحد به بهره برداری رسیده است .

وی افزود : از مجموع واحدهائی که بهره برداری شده ، یکهزار واحد تولیدی فعال و ۵۰۰ واحد راکد است و بقیه نیز در دست تکمیل و ساخت و ساز قرار دارد .

 

 

 

 

 

ایرنا