از شش ماه قبل از انتخابات تا شش ماه بعد آن مدیران دستگاه های اجرایی در برزخ ماندن یا رفتن از مسئولیت اجرایی گرفتار هستند و در این برزخ تحمیلی دست و دلشان به کار نمی رود و کارکنان زیر دست فرمان نمی برند...

برزخ رفتن یا ماندن مدیران و مختل شدن امور اداری و اجرایی

 

به گزارش شرق پرس, از فردای پس از انتخابات جمعه ۲۹ اردیبهشت و رای مجدد مردم به دکتر روحانی، بازار گمانه زنی ها در مورد کاندیداهای مسئولیت های اجرای استان از استانداری تا بخشداری ها و از ادرات کل تا نمایندگی ادارات در دورترین روستاها داغ است و اسامی افراد به عنوان استاندار و فرماندار و مدیران اجرایی در استان و شهرستان و بخش در محافل سیاسی و فضای مجازی مطرح می شود.

 

شوربختانه این رسم ناپسند در کشور ما نهادینه شده است که از شش ماه قبل از انتخابات تا شش ماه بعد آن مدیران دستگاه های اجرایی در برزخ ماندن یا رفتن از مسئولیت اجرایی گرفتار باشند و در این برزخ تحمیلی دست و دلشان به کار نمی رود ، کارکنان زیر دست فرمان نمی برند.

 

عده ای هم آویزان و دست به دامان صاحبان نفوذ می شوند تا برای ابقا و یا ارتقاء شان قدم بردارند.

 

در چنین شرایطی امور اداری و اجرایی مختل می شود و ملک و ملت خسران می بینند.

 

بسیاری از این افراد غافل هستند چرا که تا وقتی دولت جدید از مجلس شورای اسلامی رای نگیرد و وزرای منتخب در وزارتخانه های خویش مستقر نشوند ، نه استاندار و نه مقام دیگری منصوب نمی شود.

 

البته در این آشفته بازار سیاست برخی بازیگران تاثیرگذار می کوشند یا خود و یا دوستانشان را در سمت های اجرایی بگمارند ، بنابراین ابتدا سعی می کنند رقبا را از میدان خارج نمایند.

 

اینان ابتدا با طرح نام افراد رقیب و حتی اعلام حمایت از آنان به اصطلاح نیرو سوزی می کنند و در بزنگاه مناسب فرد مورد نظر خویش را به نصب می رسانند.

 

دوستانی که بالقوه و یا بالفعل از شانس و صلاحیت اجرایی مناسب برخوردار هستند به هوش باشند تا در دام چنین افراد و باندهایی گرفتار نشوند و تا تشکیل دولت جدید صبوری پیشه نمایند.

 

 

 

 

 

 

 

بشیر