مدیر آموزش و پرورش گلوگاه گفت:جشنواره غذاهای کم چرب و کم نمک در مدارس گلوگاه با همکاری شبکه بهداشت و درمان برگزار و انواع غذاهای سالم، کم چرب و کم نمک توسط اولیای دانش آموزان طبخ و به معرض نمایش گذاشته شد

jashnavare ghaza1245

 

 

به گزارش شرق پرس فریدون کلبادی نژاد در حاشیه برگزاری این مراسم در گفت و گو با ایرنا گفت: تغذیه سالم بخش مهمی از مسائلی است که باید در آموزش مدارس مورد توجه قرار گیرد و در همین راستا برگزاری جشنواره غذاهای سالم، کم چرب و کم نمک در مدارس در دستور کار است و در مدارس مختلف انجام می شود.

 

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی برای استفاده از غذاهای سالم باید از مدارس مورد توجه قرار گیرد، افزود: باید با نهادینه کردن این نوع تغذیه در مدارس، غذای سالم را به عنوان یک الگو به شهروندان ارائه دهیم.

 

کلبادی نژاد گفت: جشنواره غذاهای کم چرب و کم نمک در مدارس گلوگاه با همکاری شبکه بهداشت و درمان برگزار و انواع غذاهای سالم، کم چرب و کم نمک توسط اولیای دانش آموزان طبخ و به معرض نمایش گذاشته شد.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گلوگاه نیز به ایرنا گفت: تغییر شیوه زندگی از راه های مؤثر در پیشگیری و کنترل بیماری های مختلف است که برای پیشگیری از هزینه زیاد درمان، رعایت رژیم غذایی کم نمک، پرسبزی، پرفیبر و کم چربی، به همه افراد توصیه می شود.

 

هادی نجفی افزود: هدف از اجرای جشنواره غذاهای کم چرب و کم نمک در مدارس گلوگاه، آگاه سازی و آموزش دانش آموزان و شهروندان نسبت به غذاهای پرچرب، پرنمک و شیرین است که باید با رعایت استفاده مناسب و اندک قند، چربی و نمک، زندگی سالمی را برای خود و خانواده به ارمغان آوریم.