حجت‌الاسلام‌ احسان بی‌آزار تهرانی در آیین بزرگداشت شهید علمدار و تقدیر از برگزیدگان جشنواره علمدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از آنان به‌عنوان منشور بصیرت یادکرد و گفت: ما هرچه داریم به برکت مجاهدت‌های شهدا و ایثارگران است.

alamdar76

 

 

 

به گزارش شرق پرس در این آیین که پنجشنبه‌شب در حسینِیه عاشقان ساری برگزار، از برگزیدگان جشنواره فرهنگی و هنری شهید علمدار نیز قدردانی شد.

 

بیش از ۲۵۰ اثر در ۹ بخش به دومین جشنواره فرهنگی و هنری شهید علمدار در ساری ارسال شد که این آثار در بخش داستان، شعر، دل نوشته، پوستر، اینفو گرافیک، خاطره و وبلاگ موردبررسی قرار گرفتند.

 

حجت‌الاسلام‌ احسان بی‌آزار تهرانی استاد حوزه و دانشگاه در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از آنان به‌عنوان منشور بصیرت یادکرد و گفت: ما هرچه داریم به برکت مجاهدت‌های شهدا و ایثارگران است.

 

وی همچنین با گرامیداشت حماسه ۹ دی بیان داشت: این حماسه درواقع تجدید میثاق دوباره با انقلاب و ارزش‌های اسلامی بوده است و باید با بصیرت در عرصه‌های مختلف گام داریم.

 

وی در بخشی از سخنانش به انتخابات فراروی اشاره و اضافه کرد: باید در انتخابات به بصیرت و جریان شناسی توجه کنیم.

 

شهید علمدار

سید مجتبی علمدار در سحرگاه ۱۱ دی‌ماه ۱۳۴۵ در خانواده‌ای مذهبی و عاشق اهل‌بیت در شهرستان ساری دیده به جهان گشود و دوران تحصیلش را در ساری طی نمود و برای اولین بار درحالی‌که تنها ۱۷ سال داشت به عضویت بسیج درآمد و در اواخر سال ۱۳۶۲ به کردستان رفت، سید برای اولین بار در عملیات کربلای یک شرکت کرد و مدتی پس‌ازآن وارد گردان مسلم بن عقیل در لشکر ۲۵ کربلا شد و تا پایان جنگ در آنجا ماند.

 

وی در عملیات کربلای ۴ و ۵ حضور داشت، در کربلای ۸ مجروح شد و مدتی بعد به جبهه بازگشت و در عملیات کربلای ۱۰ در جبهه شمالی محور سلیمانیه- ماووت شرکت کرد، سید مجتبی علمدار در سال ۱۳۶۶ مسئولیت فرماندهی گروهان سلمان از گردان مسلم ابن عقیل – از گردانهای خط‌شکن لشکر ۲۵ کربلا را بر عهده گرفت و در عملیات والفجر ۱۰ نقش‌آفرینی مؤثری داشت.

 

شهید علمدار در سه‌راهی خرمال، سید صادق، دوجیله در منطقه کردستان عراق رشادت‌های فراوانی را از خود نشان داد و از ناحیه پهلو مورد اصابت گلوله قرار گرفت و بشدت مجروح شد و سید مجتبی بعد از اتمام جنگ در واحد طرح و عملیات لشکر ۲۵ کربلا در ساری مشغول خدمت شد و در دی‌ماه سال ۱۳۷۰ ازدواج کرد که ثمره آن دختری به نام زهرا بود.

 

سید علاوه بر مسئولیت در واحد تربیت‌بدنی لشکر به‌عنوان عضو اصلی هیئت رهروان حضرت امام (ره) هم ایفای وظیفه می‌کرد، وی مداح اهل‌بیت بود. همیشه مراسم را بانام حضرت مهدی (عج) شروع می‌کرد و درحالی‌که به امام حسین (ع) ارادت خاصی داشت. مظلومیت آن خاندان را صدا می‌زد.

 

بیت الزهرا (س) مسجد جامع، امام‌زاده یحیی، مصلا امام خمینی، هیئت عاشقان کربلا و منازل شهدا همیشه با نفس گرم حاج سید مجتبی معطر می‌شد و او که بعد از جنگ، با یاد و خاطره هم‌رزمان شهیدش زندگی می‌کرد از دوری آنان سخت آزرده‌خاطر بود و در همه مداحی‌ها آرزوی وصال آن راه‌یافتگان شهید را داشت.

 

حاج سید مجتبی علمدار در اوایل دی‌ماه سال ۱۳۷۵ به دلیل جراحت شیمیایی روانه بیمارستان شد و پس از چند روز هنگام اذان مغرب روز یازدهم دی‌ماه نماز عشق را با اذان ملکوتیان قامت بست و به یاران شهیدش پیوست.

 

 

 

 

 

مهر