موسوی گفت: احداث بزرگ‌ترین شهرک صنعتی در شرق استان در برنامه کاری قرار گرفت که وسعت این شهرک یک‌هزار و 300 هکتار است که تقریباً برابر کل وسعت شهرک صنعتی مازندران است

بزرگترین شهرک صنعتی مازندران در شرق استان احداث می شود

 

 

 به گزارش شرق پرس سید مصطفی موسوی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران درباره اقدامات انجام‌شده این شرکت در گفتگو با فارس اظهار داشت: بسیاری از مشکلات در شهرک‌های صنعتی مازندران به‌دلیل عدم اهلیت سرمایه‌گذاران است، شرکت شهرک‌های صنعتی موظف است به هر سرمایه‌گذار دارای جواز تأسیس از صنعت، معدن و تجارت استان زمین و امکاناتی که در شهرک نیاز است، اعطا کند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: وظیفه تأمین زیرساخت‌ها برعهده این شرکت است و تاکنون هیچ سرمایه‌گذاری در استان با کمبود فضا و زمین مواجه نشده است.

 

 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران تأکید کرد: این شرکت درباره کمبود زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی باید پاسخگو باشد.

 

 

این مسئول مهم‌ترین مشکل واحدهای تولیدی استان را کمبود نقدینگی عنوان کرد و گفت: ۷۰ درصد واحدهای تولیدی استان در شهرک‌های صنعتی با کمبود نقدینگی مواجه هستند و مشکل زیرساختی ندارند، واحد تولیدی در شهرک صنعتی استان قرار ندارد که معطل خدمات زیرساختی در شهرک صنعتی باشد.

 

 

این مسئول به اقدامات انجام‌شده برای توسعه شهرک صنعتی در مازندران به‌ویژه در شرق استان اشاره کرد و افزود: ایجاد بزرگ‌ترین شهرک صنعتی در شرق استان در برنامه کاری قرار گرفت که وسعت این شهرک یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار است که تقریباً برابر کل وسعت شهرک صنعتی مازندران است.

 

 

موسوی ادامه داد: در چشم‌انداز استان این شهرک صنعتی باید به قطب صنعتی استان تبدیل شود و متناسب با نیاز استان نسبت به استقرار شرکت‌ها و  واحدهای تولیدی در این شهرک نیز اقدام می‌شود.

 

 

وی خاطرنشان کرد: این شهرک در مسیر ریل آهن، در کنار بندر امیرآباد و نیز در محدوده فرودگاه استان قرار داشته و می‎تواند زمینه مناسب برای جذب سرمایه‌گذار را فراهم کند.