حجت الاسلام ناصر شکریان مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در آستانه عزاداری های محرم گفت : بهره برداری سیاسی و جناحی از تریبون های عزاداری از سوی مبلغین و یا سایر افراد ممنوع است.

بهره برداری سیاسی از تریبون های عزاداری محرم ممنوع

 

به گزارش شرق پرس ( شرق مازندران) حجت الاسلام ناصرشکریان درآستانه ماه محرم درگفت وگو با ایرنا افزود : باید تریبون های محرم از بهره گیری سیاسی و جناحی له یا علیه افراد و یا گروه های سیاسی و جناح خاص مصون بماند.

وی اضافه کرد : تریبون محرم برای بهره گیری معنوی و بیان اهداف قیام اباعبدالله الحسین (ع) و معرفی آن به نسل جوان جامعه است و باید برای همیشه از بهره گیری سیاسی و جناحی سالم بماند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران اظهارداشت : ما به تمام مبلغان، هیات های مذهبی و حتی شورای هیات های مذهبی استان ابلاغ کردیم که از طرح مسایل سیاسی و جناحی در تریبون مساجد در ماه محرم پرهیز کنند.

حجت الاسلام شکریان افزود : اگر کسانی به هردلیلی بخواهند از آن به نفع و یا علیه یک فرد و یا گروه سیاسی استفاده کنند، تذکر لازم داده می شود و هیچ کس نباید به دنبال طرح این نوع مسایل در مراسم عزاداری محرم باشد.

وی اضافه کرد : باید از فضای محرم برای بیان ویژگی شخصیتی ائمه اطهار(ع) به خصوص امام حسین (ع) و یارانش استفاده شود و فضای این ماه حزن و اندوه باید از هر آلودگی جناحی پاک بماند.

مازندران سه هزار روستا، ۵۸ شهر و سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و در این استان افزون بر چهار هزار مسجد و ۴۲۰ تکایا و حسینیه سرپاست و این استان از لحاظ برخورداری از تعداد مساجد رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

براساس آمار در محرم سال جاری یک هزار و ۸۰۰ مبلغ از سوی اداره تبلیغات اسلامی مازندران به مساجد و حسینیه های شهرها و روستاهای این استان اعزام می شوند.