مدیر کل بیمه روستائی و عشایر مازندران در بهشهر گفت: تمام تلاش این ستاد افزایش ضریب نفوذ بیمه در استان و ارتقای سطح دانش کارگزاران بیمه روستائی وعشایری و گسترش عدالت اجتماعی است

بهشهر مهمترین پایلوت بیمه عشایری و روستایی است

 

به گزارش خبرنگار شرق پرس، دکتر علی قمی اویلی در جلسه ای که با حضور مسئولین در فرمانداری بهشهر برگزار شد اظهار کرد: بیمه روستائیان و عشایر اتفاق مبارکی است  که از سنوات گذشته در تمامی دولت ها و همچنین در دولت تدبیر و امید به  آن توجه شده است، طبق اصل ۲۹ قانون اساسی برای گسترش عدالت اجتماعی ، ایجاد اقتصاد پایدار در روستاها، کاهش رابطه میان فقیر و غنی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان و عشایر ایجاد شده است.

دبیر ستاد راهبردی بیمه روستائی و عشایر مازندران تصریح کرد: بیمه روستائی و عشایر اصلی ترین متغیر مبانی نظری و فلسفی ایجادش پرداختن به مستضعفین و توجه به این قشر ازجامعه که از متغیرهای مهم انقلاب اسلامی بوده می باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه چرا بیمه؟ خاطر نشان کرد: زیرا بیمه یک ارتباط  مستقیم با فرهنگ جامعه دارد و توسعه بیمه فرایندی مرحله به مرحله است، هر جایی که متغیر بیمه اش بالا باشد نشان دهنده آن است که این منطقه رتبه بالایی دارد، کسی می تواند امیدی به آینده داشته باشد که برای آتیه خود اهداف و تدابیری درنظر گرفته باشد.

دکتر قمی در ادامه تاکید کرد: می توانیم بگوییم بهشهر یکی از مهمترین پایلوت های بیمه عشایری و روستائی در استان مازندران است، بعد از پرداختن به نظام بین الملل و روابط دیپلماسی  مهمترین مسئله ارتقا بخش سلامت و افزایش ضریب زندگی و سلامت است، اصلی ترین ویژگی این بیمه این است که هرکسی با ۱۸ سال سن می تواند بیمه شود و سقف سنی ندارد و اصلی ترین ویژگی پرداخت دو سوم از حق بیمه گذار توسط دولت است.

مدیر کل ستاد بیمه روستائی و عشایری مازندران اظهارکرد: این بیمه شامل تمامی کسانی که ساکن دائمی روستا هستند، تمامی کشاورزانی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند ولی در روستاها زمین و باغ و مزرعه دارند ، ساکنین شهرهای زیر ۲۰۰۰۰ نفر جمعیت ، رانندگان حمل و نقل و مسافرکش های شهری و درکل شامل تمامی استان مازندران می شود.

دکتر علی قمی اویلی در ادامه گفت: اولین بحث در این بیمه مستمری پیری است برای افراد بالای ۶۵ سال با سابقه ۱۵ سال که پس از فوت بازماندگان نیز می توانند استفاده کنند و مستمری از کار افتادگی است ، پس از تائید ۶۶ درصدی ازکار افتادگی توسط کمیسیون، هدف از این بیمه استقرار نظام بیمه و نظام رفاه و سلامت است تا در تمام سبدهای خانوار جای بگیرد.

مدیرکل بیمه روستائی و عشایری در خاتمه عنوان کرد: ظرفیت برای ۵۰۰ هزار نفر برای استان مازندران را داریم ولی در حال حاضر ۶۳ هزار نفر بیمه شده اند ، این تدبیر را دولت ایجاد کرده است تا مردم همه بتوانند استفاده کنند، در استان های دیگر از این مزایا استفاده شده است و با توجه به اینکه سال گذشته ۳۶۰ میلیارد تومان پول داشتیم ولی استان مازندران نتوانست از  ظرفیت بالایی بهره مند شود و امید است در سال جاری با کمک و همکاری مسئولین و نهادها این ضریب نفوذ را افزایش بدهیم و سطح دانش و آگاهی را برای مردم استان مازندران بالا برده تا بتوانند از مزایای بیمه روستائی و عشایری استفاده کنند.
نیلوفر عنقا