جعفرزاده گفت: برخی سکته کرده اند، برخی آبرویشان رفته و بعضی هم زندگی خود را به کل از دست داده اند. حتی در یکی از شهرها شنیده ام که مردم رئیس یکی از این مؤسسات را ـ که فرد بسیار متشخصی بوده ـ در خیابان به درخت بسته اند...

 

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی گفت: به نظر می رسد، بانک مرکزی در برافروختن این آتش مقصر است. هم اکنون اگر کسی بخواهد یک قصابی راه بیندازد، باید چند جا مراجعه کند و مدارک بدهد و بعد از اینکه چندین آزمایش و مدرک و موارد دیگر را از وی گرفتند، مجوز قصابی را صادر می کنند.

 

در این چند سال اخیر، همه اعتباری که در این کشور پس از سال ها ایجاد شده بود، از بین رفته و برآوردی برای آن نیست و به جز این، همه کسانی که در این مؤسسات مشغول کار بودند، هم خودشان و هم زندگی خانواده شان از بین رفته و آسیب های بسیاری دیده اند.

می می دانم که مسئولان این بانک ها چه فشاری را تحمل می کنند و دچار چه بیماری هایی شده اند؛ برخی سکته کرده اند، برخی آبرویشان رفته و بعضی هم زندگی خود را به کل از دست داده اند. حتی در یکی از شهرها شنیده ام که مردم رئیس یکی از این مؤسسات را ـ که فرد بسیار متشخصی بوده ـ در خیابان به درخت بسته اند.

حال آنکه این فرد سال ها رئیس بانک بوده و اعتبار و احترام خاصی در میان مردم داشته، ولی اکنون هیچ چیزی برایش نمانده است؛ این یعنی خسارت به کشور و علاوه بر اعتبار این فرد، اعتبار کشور هم خدشه دار شده است.