طهماسبی گفت: کمیته وام وجوه اداره شده جهت بررسی و انتخاب طرح‌های فناورانه و ict در مازندران با تلاش و پیگیری‌های به عمل آمده به صورت استانی شده و تمام مراحل انتخاب و مصاحبه و بررسی و ارسال جهت بازبینی در استان‌ها انجام می‌شود.

به طرحهای فناوری و ICT محور در مازندران تسهیلات ارائه می شود

 

 

به گزارش شرق پرس مدیرکل ارتباطات مازندران گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به طرح های فناورانه و ICT محور تسهیلات ارائه می‌کند و تمام مراحل انتخاب و مصاحبه و بررسی و ارسال جهت بازبینی در استان‌ها انجام می‌شود.

 

 

 

یدالله طهماسبی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: باید به مازندران با داشتن جایگاه نخست در استفاده از اینترنت و ضریب نفوذ تعداد کاربران در کشور و همچنین داشتن رتبه دوم در شکاف دیجیتالی، نگاه ویژه‌ای داشت.

 

 

وی افزود: با افزایش سرمایه‌گذاری در این بخش و حمایت از کارگاه‌ها و شرکت‌های IT محور گامی مهم در پیشرفت استان و ایجاد اشتغال برداشت.

 

 

 مدیرکل ارتباطات مازندران با اشاره به وضعیتICT   مازندران تصریح کرد: استان مازندران با داشتن ۹۳ درصد ضریب نفوذ اینترنت، جزء برترین استان‌های کشور بوده و در صورتی که کاربران اینترنتی تلفن همراه را به آن اضافه کنیم این آمار به ۱۰۲درصد می‌رسد.

 

 

وی با بیان اینکه پهنای باند مورد استفاده در استان در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ افزایش ۶۴ درصدی داشته است، افزود: به تعداد کاربران این حوزه نیز به میزان ۸ درصد افزوده شده است.

 

 

طهماسبی با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به طرح‌های فناورانه و ICT محور تسهیلات ارائه می‌کند، اظهار کرد: کمیته وام وجوه اداره شده جهت بررسی و انتخاب طرح‌های فناورانه با تلاش و پیگیری‌های به عمل آمده به صورت استانی شده و تمام مراحل انتخاب و مصاحبه و بررسی و ارسال جهت بازبینی در استان‌ها انجام می‌شود.