کاندیدای حوزه شرق مازندران در روز ششم پس از ثبت نام اظهارات جالب توجهی داشتند آنجا که حجت الاسلام رحمانی خلیلی به تعاریف اصلاح طلبی پرداخت و بر عزم جدی خود تاکید کرد تا اظهارات دکتر رحمانی خلیلی که گفت نباید فریاد بزنیم که تمام شاخص های اصلاح طلبی در ما جمع است.

انتخابات مجلس شرق مازندران رحمانی خلیلی مهتابی

 

شرق پرس-سرویس سیاسی:  در ششمین روز از مهلت نام نویسی انتخابات مجلس دهم  حجت الاسلام  علی اصغر رحمانی خلیلی در حالی وارد فرمانداری بهشهر شد که روز گذشته با مراجعه به فرمانداری ساری  برای انتخابات مجلس خبرگان نیز نام نویسی کرده بود.

 

حجت الاسلام رحمانی خلیلی :اینکه من به نفع کسی کنار خواهم رفت صحت ندارد

 

حجت الاسلام رحمانی صبح پنجشنبه با حضور در فرمانداری بهشهر  برای شرکت در دهمین  انتخابات  مجلس شورای اسلامی نام نویسی کرد .

 

وی در جمع خبرنگاران   گفت: آنچه من را وادار کرد در انتخابات دهمین مجلس شورای اسلامی شرکت کنم  فقر، بیکاری ، تورم  و به تعبیری گسیختگی مدیریتی  و وضعیت سخت معیشتی مردم  بود.

 

نماینده ادوار گذشته مجلس تصریح کرد:امیدوارم بتوانم از ظرفیت خودم ، دوستانم و انسانهای توانمند ، متخصص و کار آمد استفاده کنم تا شاهد تغییر و تحول فراگیر در جهت تامین زندگی مردم و ایجاد همدلی و همگرایی و همفکری در بین شهروندان شهرستان بهشهر نکا و گلوگاه باشم.

 

rahmani9

 

وی با بیان اینکه  برنامه های اصلی و بنیادی  خود را در  فصل تبلیغات کاندیداتوری اعلام خواهم کرد تصریح کرد:اینکه من به نفع کسی کنار خواهم رفت صحت ندارد بنده می توانم در کاندیداتوری مجلس خبرگان و کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی شرکت کنم و این دو با هم  منافات ندارد .

 

نماینده ادوار گذشته مجلس در شرق مازندران بیان داشت: به خواست مردم و نیاز آنان  و توجه گسترده ای که در حدود ۲۰۰ جلسه با آنان دیدم  در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان کاندیدا ثبت نام کنم باشم .

 

حجت الاسلام رحمانی خلیلی اظهار داشت: مانع پیشرفت هیچ فردی نمی شوم معتقدم هر شهروندی باید  از حقوق شهروندی استفاده کند. عقل سیاسی ، اجتماعی و عقل جمعی به ما حکم می کند هر فردی که رویکرد  مردم  نسبت به او بیشتر است و تجربه مفیدی در این زمینه دارد و از سلامت لازم برخوردار است  به سمت و سوی او حرکت کنیم و او را برای به دست آوردن موفقیت یار ی کنیم  .

 

فعال سیاسی شرق مازندران ادامه داد:اصلاحات دارای شاخص هایی است و کسانی که خودشان را در قالب اصلاحات مطرح می کنند   باید با توجه به آن قالب به آنان نمره داد و هر فردی که بر اساس شاخص های معین شده بالاترین نمره را داشت سکاندار اصلاحات می شود.

 

حجت الاسلام رحمانی خلیلی عنوان کرد: کسی که سخنرانی کرده و زود هنگام خودش را به عنوان اصلاحات مطرح می کند این که نمی تواند مبنایی  برای تصمیم گیری جامعه ما باشد .

 

فعال سیاسی شرق مازندارن تاکید کرد: مقاله نوشتن، سخنرانی کردن  و مجموعه ای را جمع کردن  مصداق  اصلاحات نیست  اصلاحات سابقه تاریخی دارد  وکسانی  که توانستند از تاریخچه اصلاحات وارد صحنه شوند و چالش ها را پشت سر گذراند و سلامت صداقت و عملکرد خودشان را نسبت به اصلاحات عملیاتی کرده باشند دارای این ویژگی ها هستند.

 

وی در خصوص تایید صلاحیت  توسط شورای نگهبان گفت:هیچ قدرتی بالاتر از قدرت قانون نیست  و من  توفیق داشتم سلامت و تعهد خود را نسبت به قانون اساسی و ارج نهادن به این نهادها با  صداقت ، سلامت ، نشان دهم. مشکلی در زمینه تایید صلاحیت  خود نمی بینم .

 

 حجت الاسلام رحمانی خلیلی در خاتمه سخنانش  خاطر نشان ساخت:حقوق زنان و توجه به نقش و جایگاه آنان  ، اقتصاد هدفمند ،توجه به مدیریت ساختاری و به کارگیری افراد متخصص و مدیر از جمله کارهایی است که باید بدان در حوزه های قانونی  و اجتماعی  توجه کرد.

 

مهندس مهتابی:آدم  پوپولیستی   نیستم  که بخواهم افکار عمومی را تهییج کنم

رمضانعلی مهتابی  که  آمادگی خود را برای  دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی  اعلام کرد  می گوید:سالهای سال در  این مملکت و در دنیا کار تحقیقاتی کردم. مدیر اجرایی بودم  و در دوران مدیریت  به عنوان   پژوهشگر برتر کشور و مدیر پژوهشی  انتخاب شدم تا کنون  ۱۱  مقاله بین المللی و سه تا کتاب ارائه دادم.

 

 وی اعلام کرد :در دوران فعالیت علمی و پژوهشی  ۶ اختراع ثبت  شده داشتم  که دو  اختراع ثبت جهانی شدند و در سال ۲۰۰۹ هم  موفق به کسب مدال طلای جهانی شدم.به مدت  ۸ سال سابقه تدریس در دانشگاهها را  دارم و  مدیر کل انیستیتو تحقیقات  بودم و مدیر کلی پژوهشی شرکت دخانیات ایران  را برعهده داشتم.

 

mahtabi

 

 مهتابی  ادامه داد: آنچه بنده ، به آن  اعتقاد و باور دارم این است که بتوان از   ظرفیت های موجود در  منطقه کمک گرفت و در زمینه اشتغال و کاهش فقر  تلاش کرد. به این باور رسیدم که در این منطقه می توان  کارهایی انجام داد که شرایط موجود را  به سمت بهبود تغییر دهد.

 

وی وجود  بیکاری  در  منطقه را یکی از دغدغه های خود عنوان کردو افزود:آدم  پوپولیستی   نیستم  که بخواهم افکار عمومی را تهییج کنم اگر مشکلی را بیان می کنم حتما راهکاری را برایش در نظر دارم.  

 

مهندس مهتابی  به بیان وضعیت کشاورزی و گردشگری   در منطقه پرداخت و گفت:  باید با برنامه کاری کنیم که  خلق ثروت در منطقه داشته باشیم و موجب کاهش بیکاری و فقر شویم .

 

وی  با بیان گرایش سیاسی خود تصریح کرد:با دولت همسو هستم اصلاح طلب هستم اما کارهای منسجم سیاسی انجام ندادم .

 

مهندس مهتابی  با اشاره به اینکه  همه  پدر و مادر ها و نوجوانها  و جوانها را درک می کنم خاطر نشان کرد: همه ما مسئولیم اگر رای هم نیاوردم این تفکراتم  که باید برای کاهش بیکاری تلاش کرد در ذهن من وجود دارد من هستم  و می بینید آنچه در  ذهنم است  را اجرا خواهم کرد  .

 

وی به اولویت کاری خود  در صورت انتخاب شدن پرداخت و تاکید کرد:اولویت   اول  من تقدم در کارها و  ایجاد صنایع  زود بازده  و  افزایش تولید در منطقه  است.

 

مهتابی  در خاتمه  خاطر نشان ساخت: فکر می کنم  پس از برجام شرایط خوبی اتفاق خواهد افتاد که باید از آن به خوبی استفاده کنیم .باید زیر ساختها را درست کنیم .

 

حجت الاسلام حسینی:دیدم در توانم است برای ملت و مردم کار کنم

 

کاندیدای بعدی که برای نام نویسی  در فرمانداری بهشهر حاضر شد حجت الاسلام کاظم علی حسینی بود وی که ۲۰ سال کار اجرایی کرده در جمع خبرنگاران گفت:در دوره فعالیت اجرایی ام  در سازمان زندانهای استان گلستان فعالیت کردم و در حال حاضر به  عنوان کارشناس فرهنگی و قرآنی در شهرستان بندرگز مشغول به فعالیت هستم .

 

حجت الاسلام حسینی که متولد سال ۴۹  در شهرستان نکا می باشد  هدف از نام نویسی در انتخابات مجلس دهم را احساس مسئولیت بیان کردو افزود: دیدم در توانم است برای ملت و مردم کار کنم به عنوان یک فرد ایرانی احساس مسئولیت کردم تا  برا ی جامعه ،ملت و مردم قدم بر دارم و هدفم خدمت به مردم است.

 

hoseyni9

 

وی با بیان اینکه در شهرستان گنبد  نیز   برای انتخاب در شورای اسلامی  شهر نامزد  شده بودم  عنوان کرد: شعار من در انتخابات  «امروز اعتماد از شما و فردا کار از   ما » است .

 

حجت الاسلام حسینی افزود: در جامعه امروز  هنوز روستاهایی که فاقد آب آشامیدنی  و گاز باشند وجود دارد  اگر می خواهیم پشتیبان مردم روستایی باشیم و از مهاجرت  آنان به شهرها جلوگیری کنیم  باید از  خواسته های آنان دفاع کنیم و  هدف  من جز خدمت چیز دیگری نیست دنبال پست و مقام هم نیستم .

 

وی  که  فوق لیسانس فقه و حقوق گرایش فلسفه و کلام  دارد در خصوص گرایس سیاسی خود بیان داشت:اصل بنا به  ولایت فقیه هست باید تابع ولایت باشیم .

 

دکتر وحید رحمانی خلیلی : افتخار می کنم که تا پایان اصلاح طلب بما نم

 

 از دیگر  افرادی که برای نام نویسی در انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه  شرق مازندران نام نویسی کرد   دکتر  وحید رحمانی خلیلی مدرس دانشگاه  بود وی پس از نام نویسی  در جمع خبرنگارانی که حضور وی را در جمع خود به انتظار نشسته بودند گفت: احساس می کنم شکاف عمیقی  بین نخبگان فکری و  اجرایی ظرف سالهای اخیر ایحاد شده  و این شکاف در  منطقه شرق مازندران نیز دیده می شود  من  برای ایجاد همپوشانی و ائتلاف بین نخبگان فکری و اجرایی پابه این عرصه گذاشتم.

 

rahmani10

 

 

این مدرس دانشگاه افزود: با استعانت از الطاف باری تعالی  و با کمک مردم شریف و بزرگوار سه شهرستان بهشهر ،نکا و گلوگاه  به این عرصه پا گذاشتم تا بتوانم قدم های اساسی برای برون رفت از مشکلات و انسدادی که در عرصه های مختلف در این سه شهرستان بوجود آمده بردارم.

 

فعال اصلاح طلب شرق مازندران  که رنگ ستادی خود را فیروزه ای برگزیده، اظهار داشت:  شعار انتخاباتی خودرا  اشتغال،  امید و توسعه پایدار انتخاب کردم .

 

وی ادامه داد: با صراحت تمام اعلام می کنم اصلاح طلب هستم وافتخار می کنم که تا پایان اصلاح طلب بما نم و باورم این است که خود را نردبانی برای پیروزی تفکر اصلاح طلبی  بدانم نه اینکه از تفکر اصلاح طلبی برای مطامع شخصی بهره  ببرم.

 

عضو شرکت بین المللی پارسیه توجه به حفظ کیان خانواده را دلیل همراهی خانواده خود در زمان نام نویسی عنوان کردو اعلام کرد: اصرار من این است که مدار  رفتار من روی اخلاق باشد همانطور که  ایرانی ها نماد اخلاق و مهربانی هستند .

 

دکتر رحمانی خلیلی در خصوص  اجماع اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نظر خود را اینگونه بیان کرد:اجماع مکانیزم و روش دارد که این روش باید   مبتنی بر  عقلانیت  ،منطق ، صراحت و شفافیت باشد  و کسانی باید در حلقه این اجماع وجود داشته باشند که اصل اجماع را بپذیرند .

 

وی پیشنهاد ی را مطرح کردو  ادامه داد: قبل از اینکه به اصل اجماع برسیم رویکرد دیگری  را دنبال کنیم  و آن ائتلاف است.  در ائتلاف  ما به اختیار عمل می کنیم و به نقطه مشترک می رسیم  و می توانیم توافق کنیم در این توافق  اختیار هست اگر به آن نقطه نرسیدیم باید به  اجماع فکر کنیم که جنبه اجباری دارد چون تصمیم دیگران برای ما فصل الخطاب می شود .

 

فعال سیاسی اصلاح طلب  یاد آور شد: باید منشوری را با همه دوستانی که اعتقاد به اجماع دارند به امضاء برسانیم و این منشور می تواند ملاک ماندگاری و خروج افراد باشد و هر کسی خروجی اجماع بود ما پذیراهستیم  اما شرط مسلم این است که این منشور را امضاء کند  و باور به اجماع داشته باشد .

 

دکتر رحمانی تصریح کرد: اینکه ما فریاد بزنیم که تمام  شاخص های اصلاح طلبی در ما جمع است ما فریاد بزنیم  که اصل رای آوری مهم است . سوال اینجاست چطور میشود پیش بینی کرد ؟ هنوز انتخاباتی صورت نپذیرفته که بگوییم  رای چه  کسی بالا تر است .  ولی اگر مکانیزم روشنی باشد که نظر سنجی هست یا هر چیز دیگری که نهایتا خروجی  اصلاح طلبان به یک نفر رسید ما تمکین داریم اگر بنده بودم که خوشحالم  به عنوان خادم در خدمت همه شهروندان عزیز باشم و اگر  هم نبودم منفعل نیستم و کسی که خروجی اجماع هست به آن فرد کمک  می کنم.

 

 عضو هیات علمی دانشگاه  در خصوص سه  حوزه صنعت ، گردشگری و کشاورزی گفت: اصرار  من بر این است که برنامه محور باشیم  و بر اساس برنامه مدونی که در تیم اقتصادی در حال تهیه آن هستیم  راههای برون رفت از این مشکلات را پیگیری کنیم  .

 

وی ادامه داد:باتوجه به اینکه مازندران قطب کشاورزی است  متاسفانه ما را  از صنایع بزرگ محروم کردند اما   می توانیم  تلفیقی از صنعت و کشاورزی را در استان داشته  باشیم صنایع  تبدیلی  را در  مناطق مختلف نهادینه کنیم  که به تبع آن  صنعت  ما پویا و فعال  میشود.

 

  این فعال اصلاح طلب با بیان اینکه  از دیگر اولویت های من  گردشگری  است افزود: علی رغم اینکه موهبت جنگل ، دریا و مواریث تاریخی در مازندارن وجود دارد نتوانستیم از آن  به خوبی  بهره مند شویم.

 

وی راه حلی را هم ارائه کردو ابراز داشت: باید بدنبال سرمایه گذاری داخلی و خارجی  باشیم   باید ریسک سرمایه گذاری را در منطقه پایین بیاوریم و برای  سرمایه گذار ان امنیت شغلی ایجاد کنیم که با انگیزه بالا و شوق  تمام وارد عرصه های اقتصادی شوند وتحول ایجاد کنند.

 

دکتر رحمانی خلیلی با صراحت اعلام کرد: کار آفرینی با شعار اتفاق نمی افتد بلکه ما باید زمینه های کار آفرینی و سرمایه گذاری را مهیا کنیم زیر ساختها که آماده شود طبیعتا آوردن سرمایه  گذار  داخلی و خارجی به منطقه غیر قابل دسترسی نیست .

 

فعال اصلاح طلب شرق مازندران در خاتمه خاطر نشان ساخت:  اساسی ترین مطالبه مردم باید تحول در صنایع باشد که  با حضور سرمایه  گذاران  به خوبی محقق خواهد شد .
سکینه نوری