حیدری معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان گفت: بودجه سالانه کشور برای امور جوانان 78 میلیارد ریال بوده که بین تمام استان‌ها تقسیم می‌شود که به هر استانی تقریبا 2 میلیارد ریال می‌رسد که این مبلغ جوابگوی مشکلات جوانان نیست.

heydari-javana5

 

 

 

به گزارش شرق پرس به نقل از تسنیم, حجت الله حیدری در جلسه ساماندهی امور جوانان در شهرستان نکا, اظهار داشت: بحث جوانان دغدغه مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری است.

 

وی افزود: میانگین سنی در بحث امور جوانان بین ۱۵ تا ۲۹ سال بوده که با دستور وزارت ورزش و جوانان باید گام موثر در هر استان و شهرستان برداشته شود.

 

حیدری بیان کرد: ۲۳ دستگاه عضو شورای ستاد ساماندهی امور جوانان به ریاست فرماندار شهرستان بوده که رئیس اداره ورزش هر شهرستان به عنوان دبیر شورا حضور خواهد داشت و هر کدام از این دستگاه‌ها درباره اقدامات انجام شده در حوزه ساماندهی جوانان باید به صورت روزانه گزارش دهند.

 

وی تصریح کرد: این حوزه به سه بخش مشارکت‌های اجتماعی، بحث فرهنگی و جوانان تقسیم می‌شود که همه مسئولان و روسای ادارات باید در این سه شاخه به جوانان شهرستان کمک کنند.

 

معاون فرهنگی و جوانان استان بیان داشت:بودجه سالانه کشور برای امور جوانان ۷۸ میلیارد ریال بوده که بین تمام استان‌ها تقسیم می‌شود که به هر استانی تقریبا ۲ میلیارد ریال می‌رسد که این مبلغ جوابگوی مشکلات جوانان نیست.

 

وی خاطر نشان کرد: در برنامه ششم توسعه, ۲۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که اگر ۳۰ درصد از این اعتبار نیز تخصیص داده شود بسیاری از مشکلات رفع شده و اقدامات بزرگ و موثری در حوزه جوانان صورت می‌گیرد.

 

حیدری گفت: ۶۷.۴ درصد از جوانان از اینترنت استفاده می‌کنند و  ۶۹.۳ درصد از فیلتر شکن، ۱۹ درصد چت، ۱۵ درصد از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

 

وی بیان کرد: همه مسئولان باید در حوزه بحث‌های فرهنگی، یادواره شهدای ورزشکار، مسابقات ورزشی، قرآنی حضور موثر داشته و از آن حمایت کنند.