سردار ساجدی نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: مأموران زن اسکی سوار در ارتفاعات تهران با کشف حجاب، بدپوششی، مزاحمت نوامیس، آلودگی صوتی و دیگر جرایم اخلاقی برخورد خواهند کرد.

 

شرق پرس:  سردار حسین ساجدی نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ از حضور مستمر و فعال تیم های اسکی پلیس کوهستان در محورهای کوهستانی تهران خبر داد و گفت: با توجه به برودت هوا و برفگیر شدن محورهای کوهستانی و همچنین بازگشایی پیست های اسکی، تیم های اسکی پلیس کوهستان به منظور خدمت رسانی بهتر به شهروندان در این پیست ها مستقر می شوند.

 

 

این مقام ارشد انتظامی افزود: به منظور برقراری نظم، نظارت بر اماکن عمومی و رستوران‌های کوهستانی، کمک به مصدومان و جلوگیری از بروز جرایم اخلاقی و اجتماعی پلیس های اسکی سوار در ارتفاعات برفگیر و پیست‌های اسکی اطراف تهران نظیر شمشک، دربندسر و توچال مستقر شده اند.

 

 

وی با بیان اینکه پلیس کوهستان در نظر دارد از بروز هر نوع ناامنی در این مناطق جلوگیری کند و به لطف خداوند توانسته در اجرای ماموریت‌های خود اقدامات مفید و نتایج خوبی را رقم بزند، تصریح کرد: ماموران با حضور مستمر خود در حاشیه پایتخت توانسته اند تا اندازه زیادی وقوع سرقت و زورگیری، درگیری و مزاحمت، کشف حجاب و استعمال مواد مخدر را کاهش دهند و امروز ما شاهد تامین امنیت مطلوبی در مناطق کوهستانی حاشیه تهران بزرگ هستیم.

 

 

فرمانده پلیس پایتخت با اشاره به تجهیزات تحت اختیار پلیس های کوهستان گفت: پس از راه‌اندازی این پلیس در پایتخت بالتبع باید با توجه به شرایط محل ماموریتی این پلیس، تجهیزات خاص برای این پلیس در نظر گرفته می‌شد که موتورسیکلت‌های مخصوص کوهستان، موتورهای چهارچرخ و تجهیزات اسکی برای فصول سرد و برفی از جمله این تجهیزات است.

 

 

ساجدی نیا، درخصوص لباس خاص طراحی شده برای پلیس کوهستان گفت: شرایط ماموریتی این یگان، طراحی لباس خاصی را برای ماموران پلیس کوهستان و اسکی ایجاب می‌کرد؛ لذا در طراحی لباس خاص پلیس اسکی و کوهستان سعی شده است تا با شرایط محیطی و ماموریتی این یگان و همچنین برودت هوای محیطی ماموریت‌های این پلیس، تمامی فاکتورهای محیطی و پلیسی به کار گرفته شود؛ از سوی دیگر سعی شده است تا لباس ماموران پلیس کوهستان نشان دهنده و متمایز کننده ماموران این یگان باشد و مشخصات و نشانه‌های پلیسی را دارا باشد.

 

 

رئیس پلیس پایتخت خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فضای ماموریت‌های پلیس اسکی سوار، مناطق کوهستانی و تفرجگاه‌های ویژه اسکی اطراف پایتخت است و خانواده‌ها از حضور در این مناطق استقبال خوبی به عمل آورده‌اند، نیاز به بهره‌گیری از پلیس زن در قالب پلیس کوهستان و پلیس اسکی احساس می‌شد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: از این رو تعدادی از ماموران پلیس زن نیز با اخذ آموزش‌های اسکی، در قالب پلیس در پیست اسکی مستقرند تا به همراه دیگر ماموران با مصادیق ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی نظیر کشف حجاب، بدپوششی، مزاحمت نوامیس، آلودگی صوتی و دیگر جرایم اخلاقی برخورد کنند و به ارائه خدمات انتظامی به شهروندان همت گمارند.