فاطمه پورفاطمی اعتیاد مردان را علت اصلی درخواست طلاق در مازندران اعلام کرد و گفت که مسئولیت ناپذیری، دخالت وابستگان و اشتغال هم به ترتیب علل دیگر طلاق هستند

بیشترین متقاضی طلاق در مازندران زنان زیر 20 سال هستند

به گزارش شرق پرس پورفاطمی معاون اجتماعی بهزیستی مازندران گفت که زنان زیر ۲۰ سال بیشترین متقاضی طلاق در این استان در سال ۹۴ بودند.

فاطمه پورفاطمی در نشست بررسی ساز و کارهای کاهش طلاق در مازندران افزود : حدود ۴۰ درصد درخواست های طلاق سال گذشته در استان مربوط به زنان زیر ۲۰ سال بود و بقیه مقتاضیان طلاق هم بین ۲۰ تا ۳۰ سال سن داشتند.

وی اعتیاد مردان را علت اصلی درخواست طلاق بانوان مازندرانی اعلام کرد و گفت که مسئولیت ناپذیری، دخالت وابستگان در زندگی زوج های جوان و اشتغال هم به ترتیب علل دیگری هستند که بیشترین نقش را در طلاق دارند.

معاون بهزیستی مازندران افزود : در سال گذشته هفت هزار و ۴۸۶ فقره دادخواست طلاق در مراکز کاهش طلاق وابسته به بهزیستی ثبت شد که بیشتر آنها به طلاق منجر شده است.

وی با ابراز نگرانی از افزایش آمار زنان شاغل خواستار طلاق در مازندران ، گفت که هم اکنون ۲۰ درصد از بانوان متقاضی طلاق در استان را بانوان شاغل تشکیل می دهند.

به گفته او ، آمار درخواست طلاق این بانوان در سال ۹۴ در مقایسه با سال ۹۳ افزایش داشته است .

معاون بهزیستی مازندران گفت که هم اکنون ۷۰ مرکز مشاوره و ۱۲ مرکز اورژانس اجتماعی مرتبط با بهزیستی در استان آماده ارائه مشاوره قبل از طلاق به زوج های جوان برای کاهش این معضل اجتماعی هستند .

وی خواهان ارسال پرونده های دادخواست طلاق از دادگستری های استان به این مراکز مشاوره شد.

معاون دادگستری کل مازندران گفت هم در این نشست گفت که ۹۰ درصد از دادخواست های طلاقی که به دادگستری های استان ارسال می شود ، به طلاق می انجامد .

حجت الاسلام ابوالقاسم موسوی افزود : هم اکنون سه مشاور در بدنه دادگستری استان در حوزه طلاق فعالند که هیچ گونه دوره های تخصصی را برای این کار تجربه نکردند.

وی با واگذاری پرونده های دادخواست طلاق به مراکز مشاوره بهزیستی پیش از صدور رای از سوی قضات موافقت کرد.

مدیرکل ثبت احوال مازندران هم نرخ طلاق این استان را پارسال ۲٫۵ درصد اعلام کرد و گفت: نرخ طلاق پارسال در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن یک دهم درصد بیشتر شده است.

علی رجبی افزود : ۱۳ درصد از طلاق های ثبتی مازندران مربوط به زوج های غیرساکن است و این موضوع آمار طلاق را نسبت به ازدواج افزایش داده است.

وی میانگین سن طلاق مردان را در این استان ۳۵ سال و بانوان را نیز ۳۱ سال اعلام کرد.

مدیرکل ثبت احوال مازندران گفت که ۷۴ درصد از متقاضیان طلاق در این استان دارای مدرک تحصیلی دیپلم و زیردپیلم هستند.

به گزارش ایرنا, رجبی گفت که افراد بیسواد و تحصیل کردگان دارای مدرک دکترا کم ترین متقاضیان طلاق در مازندران در سال ۹۴ بودند .