بابامحمودی معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که بیماری تب کنگو در این استان تحت کنترل قرار دارد و جای نگرانی وجود ندارد.

بیماری تب کریمه کنگو در مازندران کنترل شد

 
به گزارش شرق پرس دکترفرهنگ بابا محمودی درنشستی با بخشداران و دهیاران مازندران در ساری افزود : تمام امکانات و تجهیزات دارویی مورد نیاز برای مداوا بیماران احتمالی تب کنگو در بیمارستان ها و مراکز درمانی تامین شده است.

 

وی اضافه کرد : نیروهای بیمارستانی نیز برای مداوا و چگونگی مواجهه با بیماران مشکوک با تب کنگو آموزش لازم را فرا گرفتند.

 

مدیرگروه بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهارداشت : برای افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به این بیماری اطلاع رسانی از طریق رسانه های نوشتاری و مجازی انجام شده و بخشداران و دهیاران نیز باید این اطلاعات را به روستاییان برسانند.

 

دکتر بابا محمودی به مردم نیز توصیه کرد تا به اخبار غیررسمی که از طریق فضای مجازی پیرامون بیماری تب کنگو منتشر می شود، توجه نکنند و اطلاعات خود را از طریق رسانه های رسمی دریافت کنند.

 

وی اضافه کرد : بیماری تب کنگو در مازندران تحت کنترل قرار گرفته و نیروهای دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی نیز سرگرم انجام وظایفشان برای کاهش التهاب این بیماری هستند.

 

وی سمپاشی دامداری ها را از مهمترین اقدام پیشگیرانه بیماری تب کنگو در استان اعلام کرد و از قصابان و دامداران سنتی نیز خواست تا بیشتر مراقب انتقال این بیماری باشند.

 

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که تب کنگو از طریق گزش حشره کنه وبا تماس بخش خراشیدگی بدن انسان با حیوان ناقل در هنگام کشتار از طریق ویروس به انسان سرایت کند.

 

مدیرگروه بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران مهمترین نگرانی برای انتقال این بیماری را نداشتن علایم ظاهری درحیوان و ظاهر شدن مدت دار بیماری درانسان دانست و گفت که به دلیل این که منشاء این بیماری حشره کنه در بدن حیوان است، هیچ علایم ظاهری درحیوان همانند لاغری و یا کاهش شیر مشاهده نمی شود و این شناسایی بیماری را دشوار می شود.

 

دکتربابا محمودی افزود : علایم ظاهری این بیماری در انسان نیز با تاخیر همراه است و به محض تب بالا و خونریزی بیماران باید خود را به مراکز درمانی برسانند تا علایم بیماری مشخص و درمان انجام شود.

 

وی علایم این بیماری را در انسان خونریزی درنواحی دهان،دستگاه تنفس، دستگاه تناسلی، دستگاه گوارش و پوست و تب مداوم و بالا رفتن آنزیم های کبدی دانست.

 

به گزارش ایرنا, معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که مصرف گوشت قرمز نیز پس از ۲۴ ساعت پیش سرد و پخت مشکلی ایجاد نخواهد کرد.