شهردار ساری با اشاره به همین معضلات و مشکلات احداث و افتتاح نیروگاه زباله سوز را یک نیاز مبرم برای ساری اعلام کرد و افزود: به همین دلیل از بدو ورود به شهرداری با سرعت و جدیت بیشتری ساخت این نیروگاه دنبال شد و اکنون در مرحله ای قرار داریم که با اطمینان خاطر اعلام کنیم تابستان سال 95 مرکز مازندران از کابوس زباله ها رهایی خواهد یافت.

zobale soz- nirogah5

 

به گزارش شرق پرس به نقل از روابط عمومی شهرداری ساری، مهدی عبوری پس از بازدید از محل استقرار نیروگاه زباله سوز اظهار داشت: طبق زمان‌بندی انجام شده ۱۵ ماه دیگر یعنی تابستان سال ۹۵ این نیروگاه افتتاح می‌شود.

 

 

وی افزود: حجم وسیع زباله‌های ساری و فاصله چشمگیر محل دفن آن‌ها طی چند سال اخیر  تعداد کثیری از نیروی انسانی و هم رقم چشمگیری از بودجه شهرداری را بخود اختصاص داده است.

 

این در حالیست که برغم تمام تلاشهای شهرداری ساری مشکلات زیست محیطی نیز از دیگر نتایج محروم بودن مرکز مازندران از نیروگاه زباله سوز است.

 

شهردار ساری با اشاره به همین معضلات و مشکلات احداث و افتتاح نیروگاه زباله سوز را یک نیاز مبرم برای ساری اعلام کرد و افزود: به همین دلیل از بدو ورود به شهرداری با سرعت و جدیت بیشتری ساخت این نیروگاه دنبال شد و اکنون در مرحله ای قرار داریم که با اطمینان خاطر اعلام کنیم تابستان سال ۹۵ مرکز مازندران از کابوس زباله ها رهایی خواهد یافت.

 

عبوری، ضمن بیان این مطلب که بعد از احداث زیرساخت‌ها و تحکیم بستر با انتخاب پیمانکار توانمندی مراحل بعدی آن را آغاز کردیم گفت: این در حالی است که همکارانم همزمان از مراحل ساخت نیروگاه در چین نیز بازدید کرده و در آینده نزدیک قسمت‌هایی از این نیروگاه را هم وارد خواهیم کرد.

 

شهردار ساری، در بخش دیگری با اشاره به بودجه سنگین پروسه فعلی جمع آوری و دفن زباله های ساری، اقدامات انجام شده برای تسویه شیرابه‌ها را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: با استفاده از نیروهای دانشگاهی برای اولین‌بار از رهگذر تسویه شیرابه‌ها، حجم وسیعی آب برای کشاورزی فراهم‌کردیم که این امر در نوع خود بی‌سابقه است.

 

وی گفت: با احداث و استقرار نیروگاه زباله‌سوز در ساری که می‌تواند به شهرهای حومه نیز سرویس دهی کند مرکز استان مازندران از منظر زیبایی و بهداشت هم در جایگاهی قرار گیرد که شایسته مردم  این شهر است.