مهدوی تعداد افراد زیرپوشش تأمین اجتماعی در میاندورود را بالغ بر 33 هزار بیمه‎شده زیرپوشش و مستمری‌بگیر اعلام و بیان کرد: با توجه به جمعیت 60 هزار نفری این شهرستان حدود 53 درصد جمعیت میاندورود زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارد.

تامین اجتماعی میاندورود 33 هزار نفر را زیر پوشش دارد

 

 

به گزارش شرق پرس حسن مهدوی امروز در گفت‎وگو با فارس در شهرستان میاندورود با اشاره به هفته تأمین اجتماعی و اهمیت بیمه در زندگی افراد گفت: تضمین درمان و تامین اقتصادی آینده همه افراد جامعه با عضویت در سازمان بیمه تأمین اجتماعی به‌عنوان یک صندوق بین‎ نسلی تعریف‌شده است.

 

 

 

وی تعداد افراد زیرپوشش تأمین اجتماعی در این شهرستان را بالغ بر ۳۳ هزار بیمه‎شده زیرپوشش و مستمری‌بگیر اعلام و بیان کرد: با توجه به جمعیت ۶۰ هزار نفری این شهرستان حدود ۵۳ درصد جمعیت میاندورود زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارد.

 

 

رئیس تأمین اجتماعی میاندورود خاطرنشان کرد: تأمین اجتماعی یک نهاد عمومی غیردولتی به‌عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم کشور را زیرپوشش دارد تا نقش مهمی در رفاه و آسایش مردم ایفا کرده باشد.

 

 

این مسئول مهم‌ترین وظایف تأمین اجتماعی را ارائه خدمات بیمه‌ای حمایتی به بیمه‌شدگان، پرداخت حقوق و ارائه خدمات به مستمری‌بگیران اعلام و ادامه داد: تامین اجتماعی در چند سال گذشته با انتخاب رویکردی مردمی و مشتری‎گرایانه ارائه خدمات برای کارآفرینان و بیمه‌شدگان را بدون نیاز به مراجعه حضوری ممکن کرده است.

 

 

مهدوی کارآفرینان و بیمه‌شدگان را همراه و شریک اصلی سازمان مطبوع خود دانست و افزود: در شرایطی که تأمین اجتماعی هیچ بودجه‌ای را از دولت دریافت نمی‌کند و محل اصلی تأمین منابع از طریق پرداخت حق بیمه‌های کارآفرینان و بیمه‌شدگان است، تلاش بیمه‌شدگان و کارگران همچنین همراهی کارآفرینان با تامین اجتماعی برای توسعه فرهنگ بیمه و رفاه جامعه قابل قدردانی است.

 

 

وی با تاکید بر ضرورت توسعه و استحکام مقوله بیمه در جامعه، یادآور شد: در سال‌های اخیر با وجود تحریم‌، رکود اقتصادی و سیاست‌های نه چندان درست که منجر به اختلال در منابع سازمان تامین اجتماعی شد، هیچ وقفه‌ای در ارائه خدمات به بیمه‌شدگان و بازنشستگان ایجاد نشد که این مساله نشان‌دهنده پایداری و آینده روشن سازمان بیمه تامین اجتماعی است.

 

 

رئیس تأمین اجتماعی میاندورود با اشاره به فعالیت ۱۵ ساله تامین اجتماعی در میاندورود، خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی میاندورود با حدود ۳۳ هزار بیمه‌شده زیرپوشش و مستمری‌بگیر، حدود ۵۳ درصد جمعیت شهرستان را تحت پوشش قرار داده است.

 

 

این مسئول شغل اغلب مردم میاندورود را کشاورزی اعلام و با اشاره به ثبت بیشترین تقاضا برای بیمه شدن در کارگاه‌های کشاورزی و مشکلات مرتبط با آن حوزه اظهار کرد: برای ساماندهی این مساله طی جلساتی با سازمان جهاد کشاورزی و تشکل صنفی کشاورزان تصمیمات خوبی گرفته شد.

 

 

مهدوی در پایان مجموع مطالبات سازمان تامین اجتماعی میاندورود را حدود ۴۰ میلیارد ریال بیان کرد و گفت: عمده این بدهی مربوط به سه شرکت چل‌الکتریک، پارس‌کروم و تخته سه‌لایی شهید رجایی است.