حجت الاسلام میراحمدی در خطبه های این هفته نمازجمعه گلوگاه گفت: ما باید دقیقا گفتار و رفتار کشورهای غربی را بعد از توافق هسته ای رصد کنیم امروز دشمنان ما تاکتیک شان تغییر کرد و از در صلح وارد شدند و دشمن ما قابل اعتماد نیست.

 

 

 

به گزارش شرق پرس امام جمعه گلوگاه در خطبه های این هفته گفت: سوم مرداد سالروز تخریب بارگاه ائمه بقیع به دست گروه وهابیت است. خدا لعنت کند رژیم آل سعود را که تمام تلاشش این است که آثار اهل بیت را از بین ببرد .

 

وی افزود این گروههای داعش و القاعده که قبور ائمه و اصحاب را نابود می کنند ریشه در وهابیت دارند و از لحاظ ایدئولوژی و فکری با هم یکی هستند لذا ما این را محکوم می کنیم و به آنها می گوییم که شما فکر می کنید که ائمه اطهار تنها در خاک هستند و اگر قبرشان را نابود کنید آنها را از بین بردید اما بدانید قبور ائمه دلهای مومنان است و یاد آنها از دلهای ما پاک نمی شود.

 

 

دکتر میراحمدی در ادامه با اشاره به سالروز برگزاری اولین نماز جمعه جمهوری اسلامی ایران به امامت آیت الله سید محمود طالقانی در تاریخ ۵ مرداد یادآور شد در نماز جمعه چند نکته اساسی وجود دارد که عبارت است از:

 

 

-معنویت انسان در نماز جمعه زیاد می شود . اینجا جز معنویت مطرح نیست و خطبه باید از روی قرآن و استدلال خوانده شود.

 

 

-علمیت عزیزان رشد می یابد

 

 

-مقاومت مومنان در این نماز جمعه بیشتر خواهد شد چون امام جمعه از صبر و مقاومت حرف می زند.

 

 

-در این منطقه ما مردم خوب در نماز جمعه شرکت می کنند و شرکت نکردن برخی از عزیزان به دلیل مشکلات آنهاست. از جمله عزیزان از روستاهای دور می آیند در نماز جمعه شرکت می کنند ولی اشکال کار در این است که ما وسیله نقلیه ای نداریم تا این عزیزان را به مصلا بیاورد باید مومنان دست به دست یکدیگر بدهند تا بتوانیم وسیله فراهم کنیم برای آوردن مومنین به نماز جمعه. اگر وسیله باشد ما یک مصلای پر از نمازگزار خواهیم داشت. خیر و برکت اینجاست .

 

 

حجت الاسلام میراحمدی در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه این هفته شرق مازندران با تاکید بر هوشیاری در مقابل توافق هسته ای اخیر افزود: در مورد توافق نامه هسته ای با نام برجام  چند نکته اساسی بسیار مهم بعد این توافقنامه وجود دارد که عبارتند از:

 

 

-ما باید دقیقا گفتار و رفتار کشورهای غربی را بعد از این توافق رصد کنیم امروز دشمنان ما تاکتیکشان تغییر کرد و از در صلح وارد شدند و دشمن ما قابل اعتماد نیست و این از رفتارها و سخنرانی هایشان مشخص است و مسئولین باید این را دقت کنند که دشمن قابل اعتماد نیست.

 

 

-دومین نکته اینکه پاسخ بدهید، از همه تقاضا می کنم:

 

مسئولین عزیز شما پاسخ دندان شکن بدهید اگر دیدید که باراک اوباما گفته که ما همچنان دشمن ایران هستیم این یک پیام مستقیم به ما داده و ما هم باید پیام خود را بدهیم با مرگ بر آمریکا. شفاف صحبت کنید که مردم پشت شما هستند، مردم به شما رای دادند و از شما تقدیر کردند . هم از دکتر روحانی هم از دکتر ظریف . اما در موضع گیری ها باید آنقدر قاطعانه موضع گیری کنید و جایی برای بحث آنها نباشد.

 

 –نکته بعدی اینکه مواظب باشیم ، الان سرمایه های خارجی در حال وارد شدن به ایران است ، ما باید مراقب باشیم که تولیدات داخلی ما ضربه نخورد . دنیای اقتصاد مدرن غرب وقتی وارد کشور ما شود اقتصاد ما را متوقف نکند. نشود که کارخانه های ما تعطیل شود و بیکاران بیشتر شوند , بدانید که آنها دنبال ضربه زدن به ما هستند و دنبال خدمت کردن به ما نیستند و این اصل را همه باید به ذهن خود بسپاریم. آنها همیشه در پس پرده یک نقشه دارند. آنها در حال وارد کردن تولیدات خود به ایران هستند از سنگ قبر گرفته تا چادری که مال ماست ، تا مهر نماز ما را هم تولید می کنند و برای ما برنامه دارند. امروزه جهان کاپیتالیسم دوست و دشمن نمی شناسد این تفکر تنها به پول فکر می کند و کاری به ایمان و اعتقاد ندارند و رحم نمی کنند. مسئولین ما باید اقتصاد داخل را محکم نگهدارند.

 

-نکته بعدی اینکه آلمانی ها وقتی از ایران رفتند گفتند : ما وقتی سرمایه های خود را وارد ایران می کنیم که ایران، اسرائیل را به رسمیت بشناسد ، آنها صدای ما را نشنیدند که عزیزان و مومنان در خیابان ها فریاد زدند که مرگ بر اسرائیل. سرمایه داشتن کشور دلیل بر پیشرفت آن کشور نیست. کویت سرمایه و پول زیادی دارد اما آزادی و استقلال ندارد و تنها بدبختی برای اوست . بعد از جنگ ایران و عراق ، صدام صبح به کویت حمله کرد ظهر آن را گرفت چون سست بود پایه های این کشور روی شن بود اما ژاپن چیزی ندارد ولی اقتصاد داخلی خود را محکم کرد و چقدر پیشرفت کرد و پایه های اقتصادی خود را در جهان محکم کرد . سرمایه پیشرفت نمی آورد بلکه کار و تلاش است که اقتصاد کشور را متحول می کند .الحمدلله که کشور ما دارد به همان سمت می رود ولی لازمه آن وحدت و همکاری در کنار تلاش است.

 

 

mirahmadi-emamjome2

 

 

namaz-jomegalogah7

 

namazjome-galogah8

 

 

namz jomegalogah65