شهردار، اعضای شورای اسلامی و رئیس هیات کشتی خلیل شهر و همچنین دکتر وحید رحمانی خلیلی با حضور در منزل ستاره رقابت های کشتی ۲۰۱۵ آمریکا با وی دیدار و گفتگوی صمیمانه ای داشتند.

 

 

 

به گزارش شرق پرس روز گذشته دکتر وحید رحمانی خلیلی به همراه شهردار، اعضای شورای اسلامی و رئیس هیات کشتی خلیل شهر با حضور در منزل ستاره رقابت های کشتی ۲۰۱۵ آمریکا با وی دیدار و گفتگوی صمیمانه ای داشتند.

 

دکتر وحید رحمانی خلیلی ضمن تبریک این پیروزی بسیار ارزشمند توسط بهنام احسان پور و مرتضی رضایی قلعه در مسابقات جام جهانی، اظهار داشت: نقش آفرینی این جوانان آینده دار کشتی که با غیرت و عرق ملی در به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی داشتند، برای مسئولان و مردم بسیار مهم و ارزشمند است و باید بهای بیشتری به جوانان این منطقه در زمینه توسعه و گسترش ورزش داده شود.

 

وی ورزش قهرمانی را موجب عزت و افتخار برای ایران اسلامی دانست و اظهار داشت: کسب موفقیت های پی در پی توسط ورزشکاران بهشهری در عرصه جهانی و آسیایی جای قدردانی دارد و باید جایگاه قهرمانان، حفظ و تقویت شود.

 

رحمانی تصریح کرد: امروز چشم مردم ایران اسلامی و بالاخص دوستداران ورزش به جوانان و ورزشکاران دوخته شده است تا عزت و عظمت ایران را در عرصه های علمی و ورزشی دوچندان نمایند.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه برای قهرمانی پرورش جسم و برای پهلوانی پرورش روح و جان لازم است، تصریح کرد: زندگی ورزشی دو مرحله ای است. قهرمانی و پهلوانی. قهرمانی همان دوران محدودی است که روی تشک، مستطیل سبز و یا هر مکان مقدس مسابقه ای است که خیلی سریع به پایان می رسد و ناگزیر می بایست از او وداع نمود. اما دوران پهلوانی می تواند برای همیشه تاریخ و زمانی نامحدود ادامه یابد و جاودانگی خود را بر تاریخ ثبت نماید.

 

وی افزود: اگر برای قهرمانی استفاده از بهترین غذاها و پروتئین ها ضروری است امّا برای پهلوانی، سختی، مقاومت و تقویت اراده و از خودگذشتگی و تواضع لازم است که به واقع کاری است بسیار سخت و واقعاً هر بزرگی را توان چنین بزرگواری نخواهد بود.

 

رحمانی خلیلی خاطرنشان کرد: پیش از هر چیز، ورزشکار باید باایمان باشد. نیرومندی، زمانی ارزشمند است که در مسیر الهی قرار گیرد و دوشادوش ایمان و تقوا حرکت کند. اگر این گونه نباشد ممکن است همین نیرو باعث ناهنجاری در زندگی فردی و اجتماعی شود.

 

وی با تبریک به پدر و مادر احسان پور برای تربیت و پرورش چنین فرزندی، گفت: آنها دسته گلی را پرورش داده اند که با منش والای اخلاقی و انسانی خود باعث عزت و افتخار کشور است.

 

 

احسان پور تنها کشتی گیر کشورمان بود که در وزن ۶۱ کیلوگرم در هر ۴ مسابقه تیم ملی در لس آنجلس به روی تشک رفت و پیروز شد و در این دیدار نیز توضیحاتی در مورد چگونگی کسب موفقیت این دوره از مسابقات بیان نمودند.

 

 

در ادامه تصاویری از این دیدار را ملاحظه می فرمائید:

 

 

DSC03269

 

 

DSC03249

 

 

DSC03261

 

 

DSC03264

 

 

DSC03267