هرچند "نیکی هیلی" سفیر آمریکا در سازمان ملل درباره حذف نفوذ ایران در سوریه سخن گفته اما ایرانی ها شبکه پیچیده ای دارند و نمی توان نفوذ آنان در سوریه را قطع کرد...

تحلیل رسانه آمریکایی: شبکه پیچیده نفوذ ایران مانع از حذف آنان می شود

پایگاه اطلاع رسانی شبکه سی ان ان (CNN) ضمن بیان اینکه “نمی توان ایران را از سوریه بیرون کرد” از سیاستمداران آمریکایی خواسته برای محدودسازی نقش تهران در سوریه تلاش کنند.

 

سی ان ان بار دیگر ادعای رسانه های غربی درباره استفاده دولت سوریه از سلاح های شیمیایی را تکرار کرده و می نویسد: این اقدام دولت اسد با واکنش قاطعی از سوی آمریکا مواجه شد.

 

در ادامه این گزارش می خوانیم، روسیه، حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی سوریه را محکوم کرده اما با توجه به اینکه کشورهای جهان عموما به این اقدام واکنشی مثبت نشان داده اند، بعید است روس ها به دنبال مقابله بیشتر و تشدید تنش ها باشند.

 

سی ان ان افزود: هنوز مشخص نیست که آیا دولت ترامپ مداخله خود در سوریه را تشدید خواهد کرد یا خیر، اما اگر بخواهد چنین تصمیمی بگیرد باید برای مقابله با ایران آماده شود.

 

 این گزارش می افزاید: ایران و نیروهای نیابتی این کشور هستند که بر وضعیت واقعی سوریه روی زمین مسلط هستند؛ روسیه در این باره نقش چندانی ندارد  و شکل گیری آینده سوریه نیز از روی زمین خواهد بود.

 

سی ان ان نوشت، هرچند “نیکی هیلی” سفیر آمریکا در سازمان ملل درباره حذف نفوذ ایران در سوریه سخن گفته اما ایرانی ها شبکه پیچیده ای دارند و نمی توان نفوذ آنان در سوریه را قطع کرد.

 

این شبکه آمریکایی ادامه داد: تنها یک گروه مبارزه نیابتی برای ایران در سوریه وجود ندارد که آن را هدف بگیریم بلکه شبکه ای گسترده از رهبران، مبارزان، منابع و تسلیحات بوجود آمده که در سراسر منطقه حضور دارند.

 

 سی ان ان، عملکرد ایران در منطقه را “سرمایه گذاری هوشمندانه” لقب داده و افزود: از زمانیکه حکومت ایران در سال ۲۰۱۲ وارد درگیری های سوریه شد، مجموعه ای از گروه های شبه نظامی تحت حمایت این کشور، حضور خود در عرصه های جنگ زمینی را تثبیت کردند.

 

سی ان ان نوشت، به علت فعالیت های این گروه ها، توازن قدرت در منطقه به نفع ایران تغییر کرده است.

 

 

 

 

جام نیوز